Jag är så glad över helgens fynd





I lördags åkte jag in för att köpa en present i stan till Sara och passade på att ta en svängom bland loppisarna. Det hade kommit in massa fina saker trots att jag var den kl 11 och ska man göra dom riktiga fynden så ska man vara där kl 9 då det öppnar, men jag hittade verkligen massa fint som fick följa med hem.

Två skålar på fot med klövermönster 10 kr st

Tre underbara tavlor med djurmotiv av konstnären Harald Wiberg som ska pryda Ellas rum. Ska nog byta ut ramarna till vita med lite fetare ram. Kommer passa perfekt med hennes djurtema vi kör där inne.

Två fina ljusstakar i klarglas som passar fint ihop med mina blå Verecokoppar. Design Maria Kariis. hon har även designat den här som ni säkert känner igen från bla IKEA.

Sen har vi den som gör mig lite extra glad, En taklampa från IKEA som går lite i gammal stil och jag är så förtjust i att den har glas, silver och kjedjor allt i ett liksom. Fick ge 125 kr för den så det var kanske inte ett fynd, fast det hade varit kul att veta vad den har kostat, så är det någon som vet så hade det vart kul att veta. Hittar inte den på IKEAs hemsida och jag har inga gamla kataloger. Vi har vart utan taklampa i köket ett bra tag och den här blev helt perfekty bär den kom upp. Precis så där lantligt snyggt jag vill ha det :D

Och sen, sista loppisen jag var på, vad springer jag på då...Verecokoppar för 5 kr st + assietter för samma pris. Wohoo Det fanns 5 koppar och 7 kaffeassietter så allt det fick jag för 20 kr, de två extra faten fick jag gratis. :D
Brevid dom stod 8 tallrikar och dom blev mina för 40 kr. Förstår ni vilken lycka. Dom är så tuffa och passar så fint ihop med med mitt vita matsalsbord. Och vet ni vad det bästa är mina vattenglas i samma stuk från förra helgen är från samma tillverkare och är precis i samma kulör. Dubbel glädje.

Sen fick en rådjurstavla med Kid för 10 kr följa med hem och en liten brun kanin som kommer passa ihop med det övriga i ellas rum. Ella blev helt extas och tyckte den var så rolig... men hon fick inte leka med den förens den först fått sig en omgång i tvättmaskinen.

Ska visa er bättre bilder när sakerna är i sin rätta miljö. Nu är det så rörigt här hemma att jag inte vill ta fram någonting. Men visst går det att hitta fina saker på loppisar och 2-handaffärer.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vi är oxå utan kökslampa, så det är jag med på jakt efter. Den passar ju jättebra hos er! puss

2009-01-11 @ 17:07:38
URL: http://thelindbloms.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa

GRYM loppis runda alltid kul att fynda mvh Jessica

2009-01-12 @ 17:36:38
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Pontus

Fina fynd. Speciellt tavlorna och kopparna. Min mormor och morfar hade sådana koppar fast gröna. Ångrar djupt att jag inte tog hand om dom när tillfället fanns.

2009-01-12 @ 21:05:16
URL: http://midnightcowboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0