Shoppingdag med Sara

 

 

 

Vi kämpar på jag och min kompis Sara, hon började tre månader senare än mig och har idag gått ner precis lika mycket som mig nu. Ni ska se henne hon är grym. Varje morgon ses vi nere på gymmet och tjötar lite skit och svettas ihop. I 27 års tid har vi vägt för mycket men förhoppningsvis så kommer 2010 vara sista året vi gör det. Det är en sjuk känsla att inte kunna göra vissa saker, ta på sig vissa saker eller vilja göra vissa saker för att man är för tung. Bara på att lägga om kosten och röra på oss lite mer så har vi/jag mycket mer energi och ork att hitta på saker med på dagarna. Mer lust och kraft och framförallt har träning öppnat upp ögonen för att våga se saker på annat vis. 

Jag har väl kanske inte varit helt bekväm innan med att våga mig på nya saker för jag har trott mig veta hur jag ändå skulle tycka om det. Dom där hurtbullarna som tränat och sprungit tom varit ute och gått har låtit asjobbigt i min värld. Men nu när man själv är inne i det så är det ju inte så att man dör på gymmet, man klarar mer och mer för varje gång och det är kul att puscha sig och se förbättring. Speciellt i något som man aldrig trodde var nått för mig. Tänk vad fel man kan ha.

Tex har jag aldrig riktigt kännt mig bekväm i jeans, utan bara köpt på mig tunikor som jag haft med strumpbyxor... Sen kom ju legginsen och då köpte jag alla sånna jag kunde hitta. Jeans passade aldrig riktigt till mina ganska smala ben och stora mage och rompa ;) Men häromdagen vågade jag mig in i provrummet och vet ni vad.

 

 

 

Från att ha pressat i mig 31:or så kan jag nu ha 27:or med låg midja. En lyckans dag. 
kan ha och göra med att ALL rumpa nu är borta :( 
Problemet som uppstått nu med att ramla ner några storlekar är ju att inget passar i gaderoben, jag har fått plocka bort efter hand... massa har jag gett bort, vissa grejjer ska ut på Tradera och några ska ner i en låda till l Ella när hon blir stor. Tänk vad hon kommer skratta åt vissa plagg. 
Att behöva plocka bort nästan hela sin gaderob och behöva köpa ny kan ju låta helt fantastiskt. Men det är som att göra sig av med en del av sig själv. jag har alltid älskat kläder och valt det med omsorg, men nu är det nästan lite sorgligt. I mina kläder finns massa minnen. Precis som det gjorde i Saras. Igår röjde vi ur hennes garderob och gick en runda på stan och shoppade loss en ny. Tror hon kom hem med 12 nya plagg för en rimlig summa. Perfekt med alla reaställ när man ändå ska bygga upp från grunden. Nu var det nog bara två saker vi hittade där, annars blev allt nytt och fräscht. Ska bli kul att se det på. Roligt att jag fick äran att vara hennes personal shopper också, för nu fick hon med sig lite "inte sara" kläder hem. Hihi. 
Och idag kom ju lönen så kanske skulle man ta en repris. Fast jag kommer nog bo i mina nya fina jeans.

Kommentarer
Postat av: zzara

Tack söta du!! Kände mig som en prinsessa o gör det fortfarande.. imorrn närj ag skriver tenta, kommer jag va urläcker!! =)



skåpet till Ella var supersnygg!!

2010-05-25 @ 10:26:36
URL: http://zzarazz.blogg.se/
Postat av: Wiwi

jättebra ju! strl 31 till strl 27! WOW säger jag bara... den som ändå kunde gå ner så pass... men ja klarar inte av det..

2010-05-25 @ 13:11:06
URL: http://wiwis.blogg.se/
Postat av: Martina

Men Lina! Så snygg du är!

2010-05-25 @ 22:10:35
URL: http://livetpasolang.blogg.se/
Postat av: vintageRetroPrinsessa



shiiit vad smal du gått och blivit :)

och så fin förstås :)



ha det finast

2010-05-26 @ 18:24:28
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: vivi

WOW! Lina!! Snygging!

2010-05-26 @ 19:32:44
URL: http://bubbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0