T som i tillbaka




Imorgon är det alla hjärtans dag och vad passar inte bättre än att visa T mitt hjärta jag gjorde i sanden den där kalla nyårsdagen då vi var nere vid havet och fotade.

Mycket har hänt sen sist jag skrev, det är väl snart tre månader sen va ;) ? Massa roligt men också massa tråkigt. Det har varit en välbehövlig paus då jag behövt fokusera på mig själv ett tag. Det har gjort mig gott och när man precis tror att man är som piggast och fräschast så händer tråkigheter på rad. Vi kan börja med snön som bara envisas komma och ställa till det för oss. Det började med att det blev minusgrader, ganska många sådana och vårt vatten frös. Sen kom vattnet tillbaka efter jul för att återigen frysa ihop med flera decimeter snö. En dag kom vi knappt till jobbet och några dagar senare kom vi inte ens upp för backen till huset. När sen avloppet frös så kastade jag in handduken och bad om att få flytta, så för två veckor sen snart så "evakuerade" vi i snöstorm till en mysig stuga inte så lång ifrån vårt hus. Närmare dagis och allt. Här har vi det superfint, rinnande vatten, dusch och bastu ;). Känns som vi bor i fjällen med all snö runtomkring oss. Huset står kvar och väntar på oss men vi har ingen brådska för allt vi behöver har vi med oss hit. Det var lite om det.

Iochmed all snö som kom så har många av rävarna runtomkring fått panik, så våra fina Myskankor har fått sätta livet till för att rädda annat liv. Fint på nått sätt men hemskt för vår del. Vår Kära Knuff finns inte mer och vi får se om vi skaffar nya till våren. Vi älskar ju ankor. När vi ändå är inne på döden så valde en vän till mig för några dagar sen att släcka sitt liv. Känns väldigt konstigt och sorgligt, men jag vet att han har det bra där uppe med två andra vänner. Nu är dom tre fina killar som lever rövare bland molnen.

Något annat som påverkat mig mycket är försvinnandet av 18-åriga David Birgersson som bara skulle gå hem från Oscars där man själv alltid festar när man är ute. Har haft olustkänslor om detta sen jag hörde det första gången och kan inte släppa det. Det blir ju inte bättre när man får veta vilken väg hans syter bodde på som han  skulle sova hos, samma väg som jag bott på i 7-års tid inna jag träffa T. Vägen från stan och dit känner jag utan och innan och där har man gått många gånger själv dessutom. Det finns många teorier om vad som hänt men sanningen hoppas jag kommer fram snarast. Vet att det är många som är ute och letar i jaktlag men även frivillga just nu och jag hoppas vi vet mer imorgon om vad som hänt honom. Nog om tråkigheter.

Det blir mycket tankar och text att läsa för er som nu tjatat om att jag ska komma tillbaka :D Nu lite mer roliga nyheter.Jul och nyår har varit superhärliga och i julklapp fick vi inet bara en resa utan två. En varm och en kall. Snart närmare bestämt den  mars åker vi till Nersja typ Marbella (stavs det så) och gottar oss i en vecka. Min far oh styvmor har hyrt ett hus där och bjudit ner oss. Värsta lyx. Ska sola och läsa pocket. Hoppas att vårvädret där nere kan bjuda på lite brunbränd hy. Känsn som jag behöver tinas upp efter denna vinter. Men bara några dagar efter att bikinin åkt på så ska vi ta på oss skiddressen och bege oss med T:s familj till Sälen. Då ska vi åka Pulka med Ella och Snowboard med mig haha. åker annars skidor men tänkte passa på att lära mig nu när T säger att mer eller mindre är ett proffs;) Kan vara bra att hålla sig i dom backarna där nere...Minns första gången jag skulle åka snowboard och fick gå ner för helvetesbacken... inte så cool. Vi har bestämt att
ska bli upplevelser och resans år, mindre hus mer njuta :D Det börjar ju bra.

Hemma går det bra förutom då med vatten, snö och avlopp;) men huset börjar bli "klart" SÅKLART massa kvar att göra men det har infunnit sig ett lugn i Torpa... inte massa to-do-list saker kvar att göra utan det är mer pyssel och roligt kvar. Köket börjar ta form, skåp, och handtag är på plats. Ironisk nog så  är diskmaskinen inne. Nu är det fokus på att hitta pryttlar och inredning till köket så det blir det genuina lantliga helt igenom. Man kan ju inte säga att jag legat på latsidan vad det gäller loppisar heller, så fina fynd jag gjort. Ska fota av så mycket jag bara orkar och kan och göra ett härligt följetong. En specifik sak finns det en kul berättelse om. senast idag hittade jag två superfina saker, jag kan avslöja en sak. En stationsklocka från Järvägsstationen i Åsa. En Wettergrens väggklocka hur stor som helst som ska lutas mot en möbel i sovrummet. Supercool som jag prutade ner rätt bra. Bild kommer så fort jag bara hinner, ivrig att visa er.

Men nu till det roligaste för min del iallafall ;) varför jag egentligen varit borta sålänge  från bloggen. Lat och trött tänker ni. Nja det är typ tvärtom vad jag varit. Samma dag som jag tog en pause så ringde jag en PT här i stan och beättade att jag fått nog av mina extra kilo. Så han tog sig an mig och mätte in mig och kolla upp vad jag var för brud och vad jag hade för mål. Det började lite lätt med att vi sågs då och då och han berättade ingående hur det gik till det här med att träna, har ALDRIG gjort det innan (vet jag nu) har inte brytt mig eller tyckt det var kul. Man kan säga att jag där och då skrev ett kontrakt med djvulen själv. En snäll men hård djävul som inte skulle misslyckas med mig i första taget. När vi sen började träna "lite hårdare" trodde jag inte han trodde jag skulle bli långvarig men jag gav mig Fan på att överbevisa han. Nu två och en halv månad senare har jag genom att äta rätt, träna styrka  ggr per dag och ett förbränningspass  ggr per dag gått ner 10 kilo. Mycket med hjälp av Georg, kanske bara med hjälv av Georg. Klockan 7 är jag på gymmet på morgonen och klockan 12 likaså. Stoppar i mig mindre och rör mig mer. Nu tycker ni kanske att det låter helt fantastiskt och att jag ska vara nöjd. Jag startade på 77 kilo och ska ner till 62-65 innan jag är helt nöjd och klar med min träning. Men jag har redan nu fått en annan lärdom om mat och vad man stoppar i sig, vad träning går ut på och det är coolt att ha muskler på armar och ben. Nu är jag halvvägs och när jag är klar ska min kropp bestå av mer muskler än fett och jag ska vara i bättre form än någonsin.

Så när jag annars bloggat på kvällarna innan för er och mig själv så har jag nu suttit mer apatisk och helt slut i soffan många av kvällarna haha, men nu längtar jag till dagens träningar och ser det som en sport att laga nyttigt. Klart det tar lite mer tid och resten har jag velat lägga på familjen. Men nu känner jag att jag har balans och lust att sätta igång och blogga om allt spännande som händer, nu har ni fått en liten tjuvstart på vad som hänt. Bilder har vi tagit massa och dom ska jag lägga upp här.

Hoppas ni har det bra där ute och vill fortsätta följa och kommentera vårt liv. Kan ni inte berätta och länka till lite kul som ni gjort under tiden jag varit borta. jag vill inspireras om roliga fynd, härliga sidor på nätet och få en bild av vilka ni är som läser. Jag kommer börja lite smått och blogga nu, kasnke blir det inte lika ofta som innan men det kommer iallafall bloggas. hoppas ni orkade läsa all min text och hade överseende med alla stavfel här och där. Ella har varit duktig och sovit under hela tiden... hon blir nog lugn av allt knapprande. Och på tal om knapprande så MÅSTE jag ha en ny dator snart...kanske kan bli något sådant nu när jag fyller 28 den 22 februari. önska kan man ju ;)

puss på er nu ska vi till mamsen och äta lördagsmiddag.

Ps: Glömde ju berätta om alla kompisars magar som växer... det är nog det roligaste av allt. Som jag ska snooza bebis 2010.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Härligt att du är tillbaka!

2010-02-14 @ 08:33:21
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: Jennie

Kul att du är tillbaka, det var lite att läsa ikapp ja!

Jäsning på gång nu ja, jag går upp och du går ner! :-)

puuusss

2010-02-14 @ 10:50:02
URL: http://thelindbloms.blogg.se/
Postat av: azzii

Åh vad roligt för dig! :-)

Skönt att du är tillbaka, ser fram emot en massa bilder:) Kram*

2010-02-14 @ 11:54:18
URL: http://azzii.blogg.se/
Postat av: sandra

Vad kul att du e tillbax! Det ska bli roligt att få läsa om dig/er igen=)

2010-02-14 @ 12:54:17
URL: http://lyckapalandet.blogg.se/
Postat av: vivi

Hej Lina. Välkommen tillbaka :)

10 kilo är massor!! HerreGud vad duktig du är! Men ta inte i för mycket nu bara! :)

Längtar tills du lägger upp dina fina bilder.

Ta hand om dig och dina vänner i sorgen!

kram Vivi

2010-02-14 @ 14:45:39
URL: http://bubbles.blogg.se/
Postat av: zzara

Härligt att hon är tillbaka!!! =) saknat Linas härliga blogginlägg =)



10kilo!!! galenkvinna!! Du är duktig!!! ge mig nr till den där PT hahha =)

2010-02-17 @ 12:21:13
URL: http://zzarazz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0