Oflyt...

Det är inte mycket som går på räls nu för vår del, allra minst för min del. Inatt fick jag tillbringa kvällen i en syrgasmaskin. Min far vad med för han skulle skjutsa hem mig sen, han försökte underhålla mig bäst han kunde. så fort jag släppte masken så sa han suuug så vi kommer härifrån haha... Få i dig det där nu. När jag fått i mig syrgasvätskan som blir som en rökmaskin på disco typ så hade det inte hjälpt ett skit, mina lungor lät fortfarande som ett dragspel och jag hade fått ett astmaanfall enligt henne. nästa omgång syrgasbös och en timme till. Pappa förskte läsa lite på en plansch om sklettet men den var på latin så han la ner det ganska snabbt, sen hittade han en gammal se&hör favvotidningen för pappor, men han hade glömt glasögonen. Då var jag ungefärklar med nästa dos "luft" som skulle vidga luftrören. Kännde mig faktiskt lite bättre men sköterskan ville ge mig Kortison ungefär 15 tabletter skulle hon ha i mig. Sen fick jag åka hem. Svinskagig av all skit och beordrad att ta det lungt. Många har haft samma problem nu när det varit kallt, speciellt bäbisar och några vuxna. men jag tror det kan vara något annat typ att jag varit sjuk hela 2010 och inte stannat hemma från jobbet och lyssnat på min hosta, jaja nu har jag bara hostan kvar och har vilat hela dagen här hemma.

Men tillbaka till varför VI/JAG har oflyt nu. Satte mig fast med bilen... eller körde av vägen hem till oss en kväll och fick dras upp... inget konstigt med det egentligen förens i lördags då det lät som en vajer gick av i motorhuven och något typ ramla ner några steg. Sen tjöt bilen och betedde sig ovanligt uda. så jag ringde min man och sa samma sak till han något rök av och ramla ner, men han trodde typ inte på mig utan bad mig bara att komma hem. Bilen gik ju uppenbarligen frammåt. Sen skulle iväg på middag och bilen tjöt så in i helvete DÅ förstod han kanske att något var galet, så bilen ställde vi hos min mor så T och en kompis som e värsta bilmekanikern. Vår lifesaver när det kommer till bilhjäl i panik öppnar min motorhuv. Han har aldrig sett något liknande, han sa typ att detta är sånnt man vill se men inte glädjs åt när man väl ser det. hmmmmm Vad som nu har hänt då är att en VAJER som fäster motorhelvetet har lossnat, ramlat ner och lagt sig på växellådan spruckit den så man ser rakt igenom skiten så den har RAMLAT ner. VAD VAR DET JAG SA. T sa inte så mycket sen. Det finns inte att jag har rätt i mitt argumen tnär jag ringer so minte kan något om bilar... men kvinnlig intuition vett ni.

Bilaset är bärgat och står nu på en SEAT-verkstad och förhoppningsvis så tar min helförsäkring detta eftersom det har hänt när jag körde av vägen och satte mig fast. Försåånt här händer inte om inte något blivit skevt under bilen typ... Så hoppas nu att det går på min försäkring... har aldrig någonsin nyttjat försäkring innan på något... borde ju endå vara ett plus.


Så här sitter man nu, utan hus, bil och kippar efter andan. Föresten så snöar det också.... Life i lovely. Kommer inte allt i tre eller?

Kommentarer
Postat av: Jennie

Bilen fick framfall, eller hur var det? ;-)

2010-02-16 @ 11:41:59
URL: http://thelindbloms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0