Vad ska vi göra nu?



Igår ringde min mor och ville umgås med Ella så hon kom hit och hämtade henne på förmiddagen. vad skulle vi nu hitta på? T gick och la sig en stund mitt på dagen... när gjorde man det sist? Jag låg brevid och plöjde igenom Allas och Leva&bo tidningar som mamma hade med sig. Sen gick vi ut i köket oh målade på på köpmannadisken som jag köpte för snart ett år sen. När jag målat lådorna lämnade jag över och lagade lite mellanmål: Kokospannkakor. Mums det var riktigt gott! Om jag minns rätt så gör man såhär:
Ta 2 dl kokos och mal i en mixer till mjöl
Blanda sen i två ägg
2dl grädde
lite salt

Stek i smör och servera med sylt och glass

Det är vad jag kallar lunch!

Sen var energin på topp och jag gick ut och spraya på lite saker som legat i hallen i väntan på vit färg och T fortsatte på soffbordet. Som nu är klart! Jag tror jag har det finaste bordet någon kan ha. Är superduperglad över att det blev så bra. För att få ut max av dagen innan det var tid för hämtning så gick vi ut i skogen och letade efter trattisar. Vi hittade lite grann men många hade torkat... antagligen för lite vatten och förmycket sol. Men några ligger här på en plåt i väntan på rensning. efter att vi hämtat fiskorven så åkte vi och köpte varsin kebabtallrik och tittade på den överdubbade filmen på fyran... men efter ovanstående dag så orkade jag inte se vems som var mördaren... Jag var helt slut.

Men en riktigt trevlig helg har vi haft och detta var bara söndagen...
lördagen spenderades i Göteborg på bokmässan med Svärmor och Svägerskan. Hittade något som jag tittat efter ett bra tag... Det är på antikvariaten man ska leta. Ska fota så ni får se, en bok fick följa med hem också.
 






 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0