vackra ting... ni äro så sköna!


Igår smet jag iväg en stund på loppis efter att ha fikat hemma hos farmor och Farfar. dom är så härliga och man kan sitta där i timmar och bara prata om allt möjligt. Men efter et ttag fick jag ursäkta mig för att jag skulle iväg.... på loppis haha. Egentid även kallad. det går inte att ha med Ella längre. Folk knör och gör allt för att komma först fram. Galet har det blivit och det gör jag gärna utan ella i famnen. Hon ska inte behöva se mammas tokiga frienimies. Skämt åsido så går det verkligen inte att ta sig ram och pilla på alla saker med en busig tjej på armen. Så onsdagar smiter jag iväg in i min lilla skaparbubbla. Igår slutade jakten såhär:




En liten zinkkorg som nu förvarar mina ljus



en genomskinlug Glimmaskål på fot, har bara sett oplainglas från Glimma Glasbruk innan. Nu har jag skaffat mig en liten samling som alla ska få pryda mitt skåp som är på lackering.



Ett silverfat och en liten klämma. Klämman fick jag av mamma :D







Lite oväntat sprang jag på dessa tallrikar för 5 kr styck och brevid fanns fem tallrikar av den servisen jag redan har börjat samla på med blåklint som vi använde flitigt i sommar. Vilken lycka! Så dom står nu redo för en omgång diskmedel och putsning. 12 stycken flata tallrikar med det härliga mönstret fann jag och dom är precis
lagom Shabby för vår smak 7 stycken djupa tallrikar fann jag också. Det roliga var att T tyckte om dom lika mycket som jag när jag kom hem. Vad har jag gjort med min sambo. haha!


Kommentarer
Postat av: vintageretroprinsessa

VACKRA ting :D

Den där glimma skålen har jag med uppe i sovrummet :D hihiihihihihi.

Riktigt fin är den ;)



ha det finast kram

2009-09-10 @ 11:37:02
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: vivi

kul med loppisar. man hittar alltid något som är fint!

2009-09-10 @ 18:54:54
URL: http://bubbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0