Ellas minikök är (nästan) klart!



Nu är ellas kök nästan färdigt det fattas bara en liten del i hörnet där kastruller och grytor ska få plats. jag har samlat små saker i säkert ett halvår för att kunna förverkliga min bild jag haft i huvudet. Nu är köket både kaklat och strömmen är på plats. Bord och stolar är målade och dukar och skynken är sydda. Välkommen in på ett besök i Ellas alldeles egna lilla kök.





På Gekås säljer dom små prickiga serviser som Ella nog får vänta med ett bra tag. Men på en hylla kan dom stå sålänge. Bakom ser ni ett diskställ som egentligen är en cd-hylla från IKEa men köpt på loppis för en tia.



Miniglad från IKEA i plast. Capuccino glas i keramik från IKEa men köpte på loppis för fem kronor styck. Hyllan Lack vet nog alla vad den är ifrån egentligen men fyndad på loppis för 40 kr och perfekt att ha saker på ovanför köksbänken.,+




Lite annat kul från mina loppisrundor. Är svag för äpplemotiv och nu får dom stå som prydnad men dom passsar bra ihop med hennes äppelkudde. Rostfri skål kan man hitta på loppis men viktigt att man hittar en med kant, vi köpte en lite mindre variant på Ikea. Nu saknas bara kranen som ska sitta brevid. :D





Köket i sin helhet och med min gamla Mickispis. Draperiskynke i prickigt tyg.Redskapen är från barnavdelningen på Ikea och några från vuxenavdelningen ;)



Det kommer till lite saker då och då, sen bilderna togs har jag målat en till stol i vitt. Hela köket är byggt på en distans för att slippa hål i väggar och för att kunna dra ström så att spottarna fungerar på kvällen och lyser upp nya lekplatsen. Kakel köpte jag på Cheapy och vit fog från Byggmax. På sidan har vi satt hängare som vi själva aldrig fick upp i vårt badrum som Ella kan hänga handdukar på.


Fler bilder kommer säkert längre fram när jag piffat och ändrat lite, man kan hålla på i all evighet.


Är ni intresserade av ett minikök så hör av er till mig eller maila mig på: [email protected]


Kommentarer
Postat av: maria

Vilken lyxig lekhörna! Fantastiskt fint!

2009-09-18 @ 14:41:01
URL: http://cloo.blogg.se/
Postat av: zzara

Så himla häftigt!! Är riktigt imponerad faktiskt.. Om alla barn hade fått såna här möjligheter så hade världen sett mycket bättre ut!!! DU ÄR EN PÄRLA LINA!! o T me såklart =)



puss på er

2009-09-18 @ 14:56:38
URL: http://zzarazz.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa

Men gudarnas skymmning fasiken vad grymma ni är.

Vart ju helt underbart .

Där ska nog lilla tjejen trivas och spendera en massa tid,



ha en toppen helg på er

2009-09-19 @ 14:56:44
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Jessica

Men herrejissus vad du är duktig och idérik! Jättefin kökshörna du satt ihop. Gillar verkligen att du kaklat och allt. Det är jättesnyggt! Bra idé för framtida barnrum kanske :) Kram

2009-09-20 @ 11:55:45
URL: http://www.jessieholdon.blogspot.com
Postat av: Håkan Hemäng

Jag tycker nog att slickepotten ser lite stor ut:) Och var är rådjurshornet?

2009-09-20 @ 15:47:58
Postat av: juli

så otroligt gulligt!!

2009-09-22 @ 12:39:12
URL: http://julijanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0