Gamla fula brädor blev ett snyggt soffbord hemma hos oss

Det är inte det lättaste att bygga något som ska se gammalt ut. Problemet var att vi inte hade så många brädor så min kvicktänkte T har räknat ut hur stort bordet kan bli av det materialet vi hade.Jag ville att det skulle se ut som en sleten låda som man sen skulle kunna vända på om man tröttnar. tanken är att vi ska såga ut handtag i sidorna, men när den kom in i går så kännde vi att det nästan var lite onödigt. Den var så fin som den var. Men det svåraste och varför projektet tagit sånn tid är att vi velat dölja alla sågade kanter. Dom hade ju sett helt nya ut om vi bara spikat fast dom. SÅ allt är snedsågat (svårt att förklara) men tänk er som en tavelram. Sen ligger själva bordsskivan lös(bra för nu kan man stoppa ner saker i den, typ färdiglästa tidningar) uppepå så man får som en ram på ovansidan. Klurigt och jag är så jäkla imponerad över min sambo som förverkligar mina bilder i huvudet.











tack vare nya bordet så insåg även T att golvet i vardagsrummet måste målas vitt. För många träslag är inte snyggt. Jag ska måla hela världen (vit) för dig mamma... tralla lala lala laaaaa



Kommentarer
Postat av: vintageretroprinsessa

snyggt som tusen vart det i allafall :)



Vi har trä golv i vardagsrummet som är bauta snyggt men det behåller jag .

Uppe har vi gamla breda trä i sovrummet charmigt :)



Kram

2009-09-28 @ 19:52:36
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Godfather

jättefint kuz...

2009-09-29 @ 07:40:30
URL: http://www.shipgaz.com
Postat av: Therese - Lurans blogg

S¨snyggt det blev, och som sagt med vitt golv blir det udnerbart... Kram!

2009-09-30 @ 14:02:29
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0