Bänkskåp och gammal trälåda




Här är två av dom sakerna som vi budade på och fick för 50 kr styck. Jag skrek av glädje när jag fick dom så billigt haha. Skåpet fick vi vänta på i sex timmar och då hade de flesta åkt hem. Träffade en supermysig tjej som handlade en massa möbler som jag absolut skulle kunna ha här hemma. Tillsut var jag tvungen att fråga om hon hade butik och såklart hade hon det. Nästa fråga var, ska du möjligtvis måla allt vitt? Såklart jag ska svarar hon. Butiken ligger i Falkenberg och den måste jag absolut besöka. Vi pratade hela eftermiddagen och jag blev riktigt glad för hennes skull för hon fick 1800-1900 tals möbler för nästan ingenting. Dock gick klaffborden dyrt men dom släppte hon till en kille med antikbutik i Slöinge.




kanske var det färgen som skämde många. Brunorange är väl inte direkt het.



Så då tog jag fram slipmaskinen och gick loss. Det var riktigt roligt!



Såhär blev den sen, lite charmig om den inte hade varit så orange. Fram med vit färg.



Här är trälådan, antar att det är ett gammalt mått. Full med spindelväv och damm.



Nytvättad och iordning. Den här ska vi ha under julgranen och fylla med julklappar.

Väldigt väldigt glad över mina fynd.

Skåpet är målat och har fått sin plats! Nyfikna?


Kommentarer
Postat av: Eva T

Hej!

Trevlig sida du har.

Håller med dig det är härligt att åka på loppisar och auktioner.

Tyvärr har det ju mer och mer blivit så att det är proffs som söker sig dit och ibland "tar över" Många handlare som gör sina bästa klipp här. Det är väl lite synd tycker jag för ibland har inte vi hemmafixare och idesprutor en chans. Ha det bra och låt kreativiteten flöda.

2009-09-24 @ 10:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0