Vackra motiv från gamla böcker





Liknande motiv finns i Nordens Flora

Ni som följer bloggen vet ju min svaghet för skolplanscher. På bokmässan i år fanns det ett antikvariat som sålde delar ur en bok där dessa fina motiv fanns. Både fåglar och växter kunde man välja på. jag stod där mins en timme och letade tills jag var nöjd. fick sålla en bra stund sen också. Tror killen som hade montern trodde jag var lite knäpp där ett tag. Vissa ska jag rama in och några ska få hänga på ett snöre med en klädnypor i trä. Men klädnypor i trä har jag inte hittat några ännu som passar mitt snöre, så antingen får jag hitta ett tjockare snöre eller vanliga klädnypor i trä som håller fast korten än dom på bilden. Ni förstår vilket huvudbry man går runt med.
Blåkråkan har en given plats i sovrummet brevid den turkosa stolen och en ny ljuslykta i samma färg som jag hittade på loppis förra veckan.


Kommentarer
Postat av: zzara

Jag ska naturligtvis försöka lära mig spela på den.. annars har jag ingen nytta av den juue =) kan hittills två ackord men det är förbannat svårt o byta mitt i allt. hahha =)



Jag tänkte komma ut till dig på lördag förmiddag om det kan gå för sig. för då har jag bil nämligen =) tror du att det passar??



puss

2009-10-06 @ 16:57:35
URL: http://zzarazz.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vilken jättemysig blogg du har! Hittade hit från Vi i villa! :)

Gillar ditt vitmålade skåp - det som var blått innan.. vilken förvandling!!

Kommer gärna tillbaka! Kram Sofia

2009-10-06 @ 20:42:45
URL: http://blogg.meandmyhome.se
Postat av: vintageretroprinsessa

<Åhhhhh underbara :)

Fina nypor :)))))



ha en toppen dag

2009-10-07 @ 10:54:05
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0