Ny vecka och nya projekt här hemma



dag har det varit mer inskolning för ella, nu sover hon middag. Efter dagis(förskolan) så åkte vi med hem till farmor som´var med idag och kolla hur det gick för Ella. Farfar hade lagat mat till oss. T ska jobba natt idag på Kvantum som dom håller på att bygga om. Han ska vara där själv, lite läskigt. Så jag vet inte när han kommer hem inatt. Själv får jag umgås med elektriken som kommer hit idag ock ska titta på alla kablar som hänger i köket. Igår drog vi nämligen ner alla köksskåp och börja flytta om och riva kakel. Så ni kan ju gissa hur det ser ut i vårt kök nu. Spisfläkten är borta och det var den iof innan också för den har knappt fungerat det sista året. Man kan inte steka någontiing utan att det luktar i en vecka efteråt. Luckorna ska in på lackering och brädor och kakel ska upp på väggar. Det kommer bli ett ganska långt projekt i mån av vad vi har i pengar. En kakelplatta i taget så att säga. Men mycket av det vi har ska vi behålla och egentligen bara byta ut diskbänken och flytta runt. Nya beslag blir det också.

Påtal om lackering har vi fått hem det blå skåpet igen, men nu är det skinande vitt! Måste ta mig tid att gå och fota av allt nytt som hänt här hemma för som ni vet så kan vi inte sitta still här.

På bilden ser ni lite nya zinksaker som jag ska planetra i. Blomkrukan är i silver och superfin. I den har jag satt ett olivträd och den matchar så bra mina ljusstakar.


Kommentarer
Postat av: vintageretroprinsessa

Den lilla zinkhinken som ser ut som en liten mini papperkorg var ju hur ball som helst :)

Alltid kul att följa era projekt :)



Ha det finast kram

2009-10-05 @ 16:50:34
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0