Här är vaggan

Fick leta lite själv innan jag hittade den. Hoppas den kan inspirera.








Efter lite pill och tålamod, så är den klar! Vaggan! Tyget hittade jag på Gekås! Skumgummi till sidorna och botten är beställt från Hemabutiken + repet. Plattan som ska ligga i botten har T sågat till. Den hänger från taket i en rejäl krok med en säkerhetshake. Sen är det labanlakan från babyhuset. På madrassen ligger en liten handduk sen ett underlakan! Den röda hästen hade jag när jag var liten. Så nu är den uppmonterad i köket!

Denna vaggan gjore jag till Ella innan hon föddes och den var perfekt att ha i köket när man lagade mat. Se till att ha mycket luft runt så den kan gunga fritt. 

I hem ljuva hem nr 12 2007 har du hela beskrivningen!



skummgummi tror det var 4-5 cm runt och 8-10 i botten. Sen är det en utsågad spånskiva. Rep grovt. Går ju som kanaler runt! Kabinhake i taket.



Kommentarer
Postat av: maja

åh, ett stort tack!!

den ska jag kolla på och se om jag (eller ev pappa) kan göra till vår lille bebbe :) stort tack!!

2009-11-10 @ 15:20:44
Postat av: Camilla

Hej! Åh vilken fin vagga!!! Jag skulle vilja göra en likadan men hittar inte någonstans denna tidning att få tag på :( finns det möjlighet att ge mej beskrivningen på denna. Det jag funderar över är hur man fäster repena på ett säkert sätt under vaggan...resten kan man nog klura ut :) tacksam för svar fast jag ser att det är ett gammalt inlägg.

2011-07-22 @ 14:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0