Första maj firades ute till havs


Denna helgen har varit solig och helt fantastisk. Vi började 1 maj med att gå på auktion och loppis i Horred. Jag ropade in dessa fantastiska rosskålar i "Bersåstil". Jätteglad över mitt fynd. Annars kom vi nog lite sent då det mesta hade gått. Det var sjukt mycket folk iallafall och det är ju kul när insamling och loppisen gick till något bra.
Vi stannade inte sålänge och klockan var bara 11 när vi åkte där ifrån och vi kännde oss lite rastlösa. Vi hade ju faktiskt packat ner en picknickorg. Så vi ringde T föräldrar som började sätta ryssjor 1 maj, dock i Bohuslän, men det hindrade inte oss. Så en liten stund i bil så var vi där och överaskade dom med lite första majfika. dom hade några ryssjor kvar när vi kom upp och då fick vi följa med och sätta dom. Men först lite fika i magen.





Bonnauktion på landet :)


Bohuslän, mot skåpesund.


Sommartjejjen Ella


Ska ni inte döpa om na till Lina? Bullar och saft i Lisa.


Familjen Albertsson


Tittut!!! Jag sitter i en trälåda jag. Här satt min pappa och faster när dom var små.




För god fiskelycka.


Weiiiii, åka båt är kul!


Efter några ryssjor så dök dom här upp vid strandkanten. Alpackas eller lamor. Två söta kompisar. Tydligen är dom bättre på att beta än får när det kommer till lite bergigare områden. Vi blev väldigt förvånade iallafall.

Kommentarer
Postat av: Jennie

E det ingen i gänget som använder flytväst? :-)



Har ni tid för ett kvällsbesök av mig imån? puss

2009-05-03 @ 19:23:21
URL: http://thelindbloms.blogg.se/
Postat av: Sara Larsson

Använder personalen på färjor flytväst?? asg



Ni ser ut att ha haft en toppenhelg!! puss pusss

2009-05-03 @ 20:23:38
URL: http://zzarazz.blogg.se/
Postat av: Lina

Det är knädjupt vatten där dom fiskar så det är inte riktigt läge med en otymplig flytväst när man ska jobba. Men Ella har en flytväst nu! Vi hittade en som tog upp till 15 kg. Så den åker på nästa gång vi ska ut på havet!

2009-05-04 @ 09:20:12
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/
Postat av: Michaela

Är inte det där sån där jacka med nån slags inbyggd flytgrej i? Som löser ut om man ramlar i vattnet? Min morfar har nån sån, fiffig sak det! ;)

2009-05-04 @ 13:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0