Kom och kööööp!

Prick 8 stod jag med mina lådor på Wics hemmaarena och packade upp mina saker. Redo för en dag som säljare. Strax efter kom familjen Larssons med sina saker och vi höll på fram till tio nästan innan vi var klara med allt.. Det var tur att vi hade två bord för så mycket grejjer vi hade. Alla som hade hyrt ett bord hade verkligen röjt där hemma. Jag busa till det lite och jobbade mig frammåt. Det var bara det att nästa direkt när portarna öppnades så kom en och ville köpa min radio. Mitt lilla tallriksbord bara försvann haha. Dagen gick superfort och på förmiddagen var det riktigt mycket folk, sen blev det lite mindre på eftermiddagen. Men dagen slutade nästan exakt 1000 kr plus. Lite fina pengar till den nalkande resan. Jag var helt slut när jag kom hem efter att leka försäljare en hel dag. Men gud så roligt det var. Kommer defenetivt göra om det igen. Det fanns många fina saker till försäljning och här är lite av vad jag hann med att köpa själv:

Sen kom det en och köpte duken... Kanske inte så smart att ha den under alla saker. Men man lär sig. Här är vi innan loppisen öppnar.



Ella fick ett par gummistövlar, Lite förstora nu men dom ska stå i hennes rum sålänge. 10 kr





Hur mycket folk som helt! Detta är en vy över halva lokalen. att gå på loppis har blivit en såkallad folkrörelse. Nästa gång är det i Göteborg men då med 500 bord.


I slutet gick jag ett varv och hittade ett bord som sålde ut kassar med kläder. Såg att det stack upp något blåvittrandigt stickat. Fick tag i mössan och frågade när hennes dotter haft den? Hon svarade ett år eller strax över och jag tyckte den var lite stor. Ella har ju rätt litet huvud så den kan nog passa till vintern. Sen ser jag i samma påse en tröja. Mitt hjärta hoppar till. En fiskartröja för 5 kr. Det är inte klokt. Betalar lyckligt. Koglaset hittade jag på ett annat bord för samma peng.


Klart T skulle få något också. Han gillar ju att spela kort så ett Bridgeset med bok och karaff med tillhörande snapsglas helt i kortleksstuk. Fick ge 15 kr för det och det kallar jag ett fynd. Boken får följa med på vår semester också.

Ella fick en annan sak som hon skulle kunna sova med så glad blev hon. Men den ska målas lite först och sen ska ni få se. Men det är något i trä som man kan dra fram och tillbaka. Och sitta i om man vill. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0