Denna helgens pyssel

Igår påbörjades höjningen av lillstugan, innan stod den under gruset/marken och det är tydligen inte så bra om det regnar och så. Därför lånades det hem en mackapär som skulle lösa detta. Man vevar lite och vipps så är ena delen av stugan i luften. Helt sjukt att det fungerar. Men jag ska erkänna att jag var väldigt orolig igår när T höll på själv med att putta in sten bara med att ha en domkraft som höll uppe "lillstugan" Fick ta mig två glas vin för att lugna ner mig.




Men bra blev det! Så nästa projekt blev att slå upp en skärmvägg mot stugan.





så det har vi pysslat med idag. T har spikat och sågat och jag har målat och hejjat på.




Såhär ser det ut nu i vår lilla myshörna. Här kommer det bli många härliga frukostar. Tanken är att T ska ha sin vindruvsplanta i hörnet och sen få den att växa upp och bilda ett tak. SÅ då byggdes det en spalje också. Tror det kommer bli hur fint som helst när det är klart.

Under tiden så ligger jag här och äter ICA-druvor ur en ask ;)

Kommentarer
Postat av: Sara Larsson

Jag blir verkligen avis på hur fint ni har det!! =) men det är min pingla värd.. så som ni sliter med allt.. Har massor i skolan nu så hinner knappt tänka efter om jag lever eller ej + att man måste jobba som tusan eftersom vi inte får några pengar nu i maj juni o juli... så känns jobbigt som tusan, jag vill ju ut till er o grilla o dricka vin o mysa med ella o bara vara.... snyft

2009-05-12 @ 10:24:19
URL: http://zzarazz.blogg.se/
Postat av: Lina

Men som vi ska njuta om en månad i Tunisien vi ska ha det så bra.... så vi sliter nu och du sliter nu så kommer belöningen sen.



Det är skitbra att du är så engagerad i skolan och jag är superstolt över dig! Att plugga helhjärtat kräver 110 procent fokus och då blir det inte mycket över till annat.



Grillkvällar kommer vi hinan med! Ska bara gå att sitta ute lite längre än till kl 8... nu e det ju superkallt även fasst det varit en svinhet dag.

Puss babe

2009-05-12 @ 18:06:36
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0