Mitt lilla mammahjärta...


värkte när jag var inne hos hönan precis. Hon bara puttar bort kycklingen som inget annat vill än att få komma under mammas vingar. Så jag bestämde mig för att ta in den och ha den hos mig. T är på Granngården och köper en diflaska till mig. Det kommer bli vetevälling och vatten till att börja med och sen blir det keso som ska vara bra för tillväxten. När jag tog in kycklingen hängde den och ville inte öppna sina ögon ordentligt, men jag tvinga i den lite vatten och så piggnade den till. Så nu har den t o m tagit tre fyra steg. Jag trodde nämligen att den var förlamad som många kycklingar kan bli, Ska göra allt jag kan så den repar sig. Den antagligen alldeles för tidigt född eller så har skalet gått sönder.

Vad tycker ni kycklingen ska heta? Kom gärna med namnförslag. Det kan vara både tjej och killnamn eftersom man inte ser än på ett tag var det blir för sort.




Varmast är vid mitt hjärta



Tur jag har min hönsbibel!



Vad ska jag heta?



Kommentarer
Postat av: Michaela

Jag tycker han/hon ser ut som en Sune.

2009-05-22 @ 22:08:23
Postat av: Sandra

Gullefjun e ju en klassiker=)

2009-05-23 @ 19:09:23
Postat av: Anonym

Ester tycker att hon ska heta Lisa ; )

2009-05-24 @ 12:22:33
Postat av: Jessica

Det är en Stina, det ser jag ;)

2009-05-24 @ 17:43:56
URL: http://www.jessieholdon.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det rätta namnet är Egon, som betyder "för tidigt född" på latin.

2009-05-25 @ 16:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0