Liseberg



Igår vid tretiden åkte vi till Göteborg med en avstickare inom Kungsbacka. Det var rätt mycket folk i parken eftersom Streaples spelade eller rättare sagt det var många lite äldre som dansade... överallt i parken. Ett tips om ni åker till Liseberg i sommar är att besöka Evert Taubes värld. Blev glatt överaskad över denna attraktion. Man åker ner med hiss til lett rum och får se en högljudd film tyvär men resten av alla sju rummen är otroligt välgjorda om hans innehållsrika liv. Värt att se.
 

Massdans



Ny femkamps gren som blev våran favorit. Ankskytte.



Kasta sill är också en favorit liksom kasta ägg...



Ella fick sin sjugröt och somnade mycket gott klockan åtta. Hon fick hälsa på Lisebergskaninen också som kom fram och sa hej. Ella var mycket lyrisk men lite avvaktande när de nstora kaninens hand skulle ta i hennes lilla hand. Ballonger var häftigt också.



Fick ta av mig flip floppsen i alla branta backar... blev rätt bra glid. Ett tips är att inte ha skoskav innan man åker till Liseberg.






Innan vi åkte hem så tog vi en avtickare till Trädgårdsutställningen som är på vad ska man säga baksidan av Liseberg vid huvudentrén. Vi hittade som tur var en barnvagsnanpassad grusgång med snirkliga vägar istället för alla tusen trappor man skulle tagit egentligen tror jag.



Oj där vann jag en chokladask till mina två chokladkakor. Det roliga var att jag vann bara om T inte var med haha.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0