Hej mina fina vänner

idag har vi sovit ut här och strax väntas parmamackor i solen. Igår började vi höja upp lillstugan med en domkraft, så nu lutar den, men förhoppningsvis så får vi ordning på det efter lite god frukost. Solen har ju vågat sig fram också. Toppen, så idag blir det att plantera om purjolöken och ärtorna. Den sista gräsmattan ska sås och krattas platt. Det blir en heldag i trädgården.

T har frågat några hundra gånger om han kan få en vindruvsplanta mot lillstugan. Jag vet inte riktigt hur man sköter en sån, bara att den tokväxer om den mår gott. Så han har lovat ta sig an denna uppgift med att sköta den. Den ska väl ha grejjer att klänga på och bli som ett tak eller? jaja han får kolla upp det där om han ska ha vindruvor. Kan det vara nu när han lärt sig dricka rödvin? Kan det vara det som fått han på dessa tankar?

Igår sa Ella pappa också så att pappa hörde. Mäktigt stolt någon blev. Men hon är rolig när hon säger det. Liksom sådär tyst som att ingen ska höra.

Såklart gjorde jag fina fynd på loppisen också, man ska ju vara där när det öppnar. Och det lönar sig att springa där kontinueligt. FÖR JAG HITTADE NÅGOT SOM JAG VELAT HA SÅÅÅ LÄNGE och som man bara inte hittar på en loppis som GIF. Riktigt riktigt superlycklig när jag såg den, men fattade nog inte att det var en sån förens jag fick lägga den i min korg. Blixtsnabb var jag också haha. Jag kan säga såhär... Dom låg i orginalförpackning. Det händer bara inte.

Ni får se senare ikväll, men nu ska jag ta vara på dagen.

Kommentarer
Postat av: Martina

Skönt med sovmorgon! avundsjuk Duktig hon är, Ella :) Agnes sa inte pappa förrens hon vart nästan två år.. Det tycke Jocke var liiite jobbigt:) Ni är jättevälkomna att fika på vårt fina bord! Kram

2009-05-10 @ 21:31:22
URL: http://livetpasolang.blogg.se/
Postat av: Lina

Haha kollade precis på filmen med din lilla tjej... Gudars va vi skratta! Det är så underbart när dom är så trötta att de somnar mitt i maten.

När får man se ditt fynd egentligen? Hade vart kul o komma o hälsa på nån dag.. Har sagt det förr men du vet det blir ju liksom inte riktigt av. Hoppas ni mår bra. När är det ni åker förresten?

Kram på er där borta era bonnar! Haha!!

2009-05-10 @ 23:00:31
URL: http://linagson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0