Förberedelser inför resan...


Häromdagen var jag inne på apoteket istan och frågade lite vad jag behöver inför resan med Ella. Hon tyckte det var bra om jag hade med desinficeringsmedel eftersom det finns en del fula bakterier i Tunisien. Jag slog till på den mer praktiska flaskan dom hade plus några smarta handservetter. Lite andra saker som kan vara bra att ha när man reser till solen är en UV-skyddande tröja. Den fina gula tröjan har snälla Michaela köpt till oss på PoP där hon jobbar. På Ica hittade jag swimpants från Huggies. Kan nog vara bra att ha om det ska badas i poolen. Lite annat som inhandlades var tabletter för magen om den skulle komma i såkallad obalans och vätskeersättning för både stora och små. Känns bra att ha detta hemma även när man kommer hem. Man kommer ju på saker hela tiden som man skriver upp på. Innan när det bara var jag reste jag med så lite som möjligt. Man märker när man blivit mamma att man ofta tänker tanken - jo men den kan vara bra att ha med sig. Man är lite mer förberedd nu. Vi packar ner en kaffekokare också lite tvättmedel.

Har jag glömt nått smart som borde vara med i väskan tro?








Kommentarer
Postat av: Sara Larsson

Du har med det viktigaste!! =)

Tänk på att varje ågng du ska föra nåt till munnen så ska du ha tvättat dig i handspriten.. bökigt till en början, men man vänjer sig.. om alla körde med det även hemma så hade det inte behövt bli några kräksjukor.. =) hahha...

2009-05-13 @ 15:00:26
URL: http://zzarazz.blogg.se/
Postat av: Lina

Påtal om kräksjukor så är dagens houseavsnitt jävligt äckligt. kanske hade hjälpt dom bättre om dom haft lite sprit på händerna.

2009-05-13 @ 15:14:55
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/
Postat av: Sara Larsson

hahha du är rolig.. missade det, försökt o ordbajsa ihop två litteraturseminarium.. haha det gick finfint =)

2009-05-13 @ 18:29:11
URL: http://zzarazz.blogg.se/
Postat av: lina

kan varmt rekomendera att INTE bada UTAN swimmers. Lagom kul att diskret försöka plocka upp 20-30 harpluttar på botten av barnpoolen och känna hur de smälter i handen i ca 40graders värme....sedan valde vi andra pooler resterande 2 dagar... :) Kul minne nu, lagom roligt då...

2009-05-13 @ 18:54:07
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0