Brownierecept



Igår blev det att jag bakade lite endå, hittade ett Brownierecept som jag gav mig på.
Före det hade jag slängt ihop lite björbärsmuffin och en chokladsockerkaka med chokladbitar i. Perfekt att ha i frysen när man får besök.

Brownisarna blev riktigt goda så nu vill jag att ni testar det. Kanske bjuda mamma på morsdag? Jag gjorde dubbel sats.

4 msk smör
1 dl kakao
1 2/3 dl strösocker
2 ägg
1 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
100 g krossad choklad
1 nypa salt

till 180 grader. Ha bakplåtspappaer i en liten fyrkantig form inte en stor ungsplåt för då får du göra ännu större sats)

Smält smöret på svag värme. Rör sen ner kakao, socker och sen äggen.
Rör om och sikta ner mjölet och bakpulvret tillsammans med en nypa salt.

Blanda väl och rör ner den krossade chokladen.

Häll smeten i formen och grädda i 30 min men kan bli mer eller mindre beroende på hur mycket smet du har. Men ni vet ju hur det går till när man stoppar i en sticka och kollar efter.
Skär den i fyrkanter när den svalnat lite.

Njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0