Bilbesiktningen ja...

var ju 10.20 idag ju! Råka se det när jag var inne i köket. Var ju helt hundra på att det var vid två-tiden. Så kvart i tio när jag såg det slängde jag och Ella oss i bilen. Ella utan byxor men fick med ett par i farten. Jag osminkad och utan jacka. Fel BH till en halvt genomskinlig tröja... istället för kort kjol kan man säga ... gaaah! In på Statoil och fick gå före en snäll kille i kön, fick köpt en ny lampa till bromsljuset och in till stan. Skulle möta upp T men hann inte så jag körde direkt dit utan fungerande bromsljus. Flirtar upp en raggare vid inchecket och ber han hjälpa mig. Han kunde såklart lite om bilar och var min hjälte där ett tag. På med byxor på Ella och fram med varningskrysset. REDO! Väl inne gick det galant förutom på en liten del. En liten lampmojäng satt löst OCH kunde ev ge fel ljussken om jag körde på skakiga vägar. SUCK. Men inga klagomål på mönsterdjup eller vindrutetorkare. Tur jag hade att det regna påväg hem.

Så nu måste jag dit igen på återkontroll efter att jag limmat fast lampan lite. Men i det stora hela mycket nöjd med att jag kom i tid, ragga upp en raggare och gulla mig före i kön på Rasta.

Killen som släppte före mig sa:
- Man ska alltid hjälpa en kvinna i nöd! Möjligt att jag såg lite stressad ut eller så syfta han på min klädstil.

Vad e det med mig och bilar.

Kommentarer
Postat av: Jennie

vilken flyt :-)

2009-05-23 @ 08:30:12
URL: http://thelindbloms.blogg.se/
Postat av: Sara Larsson

förlåt hjärtat att jag var så stressad då du ringde,,, blev lite kalabalik där med lasbilsnissarna.. ringer imorrn o berättar.. puss puss

2009-05-24 @ 02:56:20
URL: http://zzarazz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0