Baka baka massa kakor


Igår var det som idag kasst väder så svärmor frågade om jag ville vara med henne och storbaka. När jag kom dit var bakstugan redan i full igång och hon hade satt tre degar redan. Så det var bara att kavla upp ärmarna ;) Med dubbel sats blir det en del bullar. När dom var klara vad et dags för lunch, då kom T och åt med oss och Lillemor hade gjort rabarberkräm och så fick vi smaka på nybakade fiskebäckskakor eller som jag kallar dom sjömanskaka. Det är bröd som är bra att ha med sig på havet och Lillemor bakar alltid massa av det brödet så fort dom börjar tryta i frysen.
Jag fick med testa på att göra en sats och baka ur, sen ska dom bara vara inne i ca 5 min i ugnen så det gällde att vara på sin vakt.



Många plåtar blev det, tur Lillemor har några extra.



Lunch med nygjord rabarberkräm och kokta ägg från svärmors hönor.



Mina sjömanskakor redo för ugnen.



Som alldeles egna hönekakor kan man säga :D




Ella var med och baka hon också, fast det var roligare att slänga i plastdjur i matberedan och hoppas på att ingen märkte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0