06.00 och dax för lek

Det är inte länge man får sova längre men man jag har vant mig bra tycker jag. Precis när T stängde dörren för att sticka iväg och jobba hör jag någon gny där inne... då var det bara att masa sig upp och fixa välling. Ella somnar aldrig på sin välling utan ser den mer som energidricka på morgonkvisten. Idag har vi lekt med mina smycken, kört vagn och ritat med kritor på golvet och lite på pappret. Nu ska vi strax ta på oss dagens kläder och bege oss ut för att se om det blivit några kycklingar i hönsgården.

image226

Hittade den här bilden från förra året och det är nästan på dagen som vi får nya kycklingar. Kanske något senare eftersom dom här var ganska stora runt den 20. En höna ligger på sina ägg i 21 dagar och sen är det klart. Gud så bra dom har det. Fast det känns som hon legat där superlänge så kanske blir det inga kycklingar i år :(. Vi ska inte behålla några iallafall utan ge bort allihopa. Så hoppas det blir lite blandat med både tjejer och killar.

T kommer hem lite tidigare idag och då tänkte vi åka till Liseberg och dra en femkamp och inte vädret blir sämre. Vi skulle gjort det förra fredagen men det blev en Afterwork istället som var minst lika rolig. Tänkte Ella skulle få åka lite farfars bilar och så och dra lite i fiskedammen. Eller rättare sagt jag... hehe nu har man en anledning att få åka lite nygamla attraktioner såsom sagolandet och spegelhallen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0