En heldag i trädgården


Nu vet jag varför man har fjädrar i påskriset! Våra ankor har visat mig. Hela våran gräsmatta var full av fjädrar, nästan så det såg ut som snö. Vet ni hur lät det är att räffsaupp efter att dom blivit våta? Efter lite räffsande så var det hönornas tur att få det fint. Så där inne har det blivit nymockat och nu ska det stå och "lufta2 ölver natten så blir det nytt spån imorgon. En gladnyhet är att dom har börjat lägga massa ägg. Två om dagen nu.




Vi satte igång en eld och började räffsa upp alla löv och slängde även med lite buskris. Vi behöver föreberda för GRÄVMASKINEN som kommer till helgen. Då ska här vara rent och snyggt och utsatt var han ska påbörja sitt GRÄVANDE.





Ella älskar sin nya vagn, börjar hon gnälla lite så tog vi oss en rajd i trädgården och sen var hon på topphumör. Det slutade även med att hon somnade i vagnen. Måste verkligen försöka pimpa den omgående. Vet inte om jag tagit mig vatten över huvudet här.




Sen blev vi hungriga och gick in för att tillaga söndagsmiddagen som vi aldrig åt igår. Lövbiff med färskost och vitlöksmak med gräslök, rödlök, chiliflingsalt i. Millainsperireade potatispengar med salladskrydda på. Till detta Tzatziki och en sallad. Joda fint ska det va!




Efter maten blev jag så pigg att jag gav mig på att börja måla. Vedskjulet var fullproppat i slutet av sommaren så vi fick aldrig målat den ena väggen. Så det passade jag på att göra. Jag och Ella.



T föreberedde för kanstenen och grävde ut ungefär vad vi ska ha den. Något som Maja och Knuff gick igång på. Kunde ju dyka upp en och annan mask eller så, jorå fint ska det va!





Jag ska sluta tjöta om min traktor men ser det inte ut som om den gjort ett besök.
Kom in för en liten stund sen och Ella somnade nästan utan välling, jag stinker luntare och min mage skriker efter kvällsmat. Får nog bli äggmackor ikväll. Nyvärpta.

Kommentarer
Postat av: Emma

hejsan! Ja, ni har ju hönor! Jag vill också ha hönor. Jag vill gärna att dom ska kunna gå fritt på tomten, men jag är så rädd att räven ska komma och ta dom då! Har ni era fritt? Kram

2009-03-23 @ 21:32:31
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Lina

Jo den där räven, jag skulle med vilja ha våra höns löst. Vi bor ju ganska nära varann och jag vet att det finns räv här. Men vi har inte sett någon. När vi har våra höns ute eller rättare sagt när dom smiter så vill dom bara in i buren igen och springer runt den. Mankan ju ha höns och lågt nät utan tak. Men då har vi ju rovfåglarna och mellan oss så har vi några stycken återkommande varje vår. Sitter i skogen framför vårat hus. Så jag är bara nojjig när jag släpper ut Leo på sommaren.Kan tänka mig att han ser ut som en stor god mus uppifrån.



Men skaffa hönor det är supermysigt!

2009-03-24 @ 08:25:22
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0