Tack!

För alla bra och fina kommentarer om STEGEN och allt annat för den delen. Ska ta till mig allt och grunna på´t.  Det är ju det första jag ser nu när jag vaknar. Tyckte idéen med att betsa den i samma färg som skänken inte var så dum. Men det är om jag pallar. Me ni är för söta som engagerar er så, det uppskattas. Puss på er.

Ska visa er när listen är uppe. Dom ligger i hallen nu! Samt att en matta är beställd till golvet på loftet. Först var vi inne på Asproths och frågade om dom hade någon. Maken till nervös säljare har jag aldrig skådat. Han prfata för sig själv och sprang iväg flera gånger för att räkna på pris som stod på provbitarna. Vi ville ha en någolunda snygg matta som var billig eftersom man inte ska var där uppe så mycket och den inte kommer synas nerifrån. Men eftersom det lutar däruppe så skulle det bli knas med parkett eller laminat. Iallafall, för att han var så snurrig så åkte vi till Golvhuset och där hittade vi samma mattleverantör med samma mattor men där fann en matta som bara kostade160 kr kvm och vi behöver ju bara5 kvm så den slog vi till på. Har vi lite mer tur så slipper vi frakten. Den kanske inte är skönaste mattan att gå på men det är mer krypteknik man får köra på loftet.

Igår fick vi iallafall inhandlat lister och foder så vi kan göra klart allt halvklart här hemma. Det är bra att ha en arbetslös snickare hemma. Ja just d. T skulle ju börjat jobba i måndags men han arbetsgivare ringde i torsdags och var lite uppgiven... Min kunds affär har sketet sig så både du och jag står utan jobb. Ganska väntat i dessa tider... Men ev skulle han dra igång ett annat projekt sålänge så under tiden nyttjar jag min snickare till max här hemma. Typ göra välling mitt i natten och gå upp tidigt och byta blöjor och så. Det är lite lyxigt att vara två hemma faktiskt.

Igår te x hände det här här hemma:



T står och pratar i telefon och uppmärksammar att ALLA hönor inkl tupp har rymmit. Så på med gummistövlarna och jakten kunde börja. JAG har inte skrattat så gott på länge. Vissa av hönorna är ju lite tamare och lite lättare att fånga in, de andra inkl tuppen är svåra som fan att få tag i.



haha så han höll på där ute ett bra tag, så länge att tuppen blev så stressad...



att stackarn tappa lite av rompen.

Så som vår trädgård ser ut så skulle dom kunna få gå löst här alltid, men jag är så nojjig över räv. Men om dom är snälla så kanske dom får komma ut lite till våren.


Kommentarer
Postat av: vintageretroprinsessa

hahahahaha stackars lilla tuppen :)

tur dom är i säkerhet nu då :)



Ha det finast mvh J

2009-03-10 @ 12:03:22
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0