Veckan och bla bla bla

Idag ska jag ta den sista sprutan av två. Solen skiner och jag fullkomligt toklängtar till Söndag då vi sitter på planet till Tunisien. Imorgon åker T och jag blir Sweden Rock änka. Den här gången är det inte lika jobbigt som det var förra året då jag var höggravid och nästan skulle föda. I år kan han få dricka en öl eller två, det var inte läge sist. Jag har passat på att boka in mig på lite roliga saker så denna veckan ska gå snabbt som attan. Imorgon är det lunch hos Farmor och Farfar, sen kommer Ludde och Sara och hälsar på. Dom ska ju med planet till Tunisien också så vi har massa att prata om. På torsdag ska jag med jobbet upp till Göteborg, rodde det var förra veckan men vi ska träffa lite reklamfolk och spela fotbollstunering. Skitskoj, jag ska dricka vin! På fredag ska jag dricka mer vin för då ska jag träffa fina Lina och inviga Bodegan för iår. Lördagen blir det att fixa det sista och skriva en to-do-list till svägerskan med kompis som ska bo här under tiden vi är iväg. Det blir att passa kycklingar och vattna blommor, göra rent kattlådor och annat spännande.

Igår läste jag ut bok nr två av fyra som jag köpte för att just ha med till resan men nu har jag fuskat och har bara två kvar. Små citroner gula och Matilde är klara, den sista var bäst. Mycket bra faktiskt.

Jag har heller inte lyckats hitta Majas gömställe och igår fick jag ta bort en fästing i knävecket så nu är det slutletat. Hon kommer väl fram sinsnog med små fjunbollar efter sig. Mamma höna har fått en till kyckling även den medtagen så den tvingar jag henne att ha under sig nu. Den behöver minst tre dagars värme från mamman för att överleva så chansen är liten att den klarar sig eftersom hon är uppe och rör sig med den lilla. Men två ägg har hon kvar där inne som hon ruvar lite då och då. Ett ägg tog jag bort i morse eftersom den inte lyckats knacka sig ut själv. Man får bannemig stålsätta sig när det kommer till djurvärlden.

Vi har haft en tråkig tid med djuren här i Torpa, för någon dag sen kom Helen på gården (den ni kör igenom) med en kanin som hade stängt av men som fortfarande levde. Så den fick T ta hand om, i lördags så såg T något i fårhagen och sprang dit då låg Baggen stendöd utan utvändes skador. Så snabbt ner till Reine som äger dom med tråkigt besked. Den var bara ett år gammal också men vi har ju många fina lamm i hagen så han hann ju göra några fina jobb innan han somna in.

Nä nu ska vi inte prata tråkigheter mera utan nu ska jag passa på att grejja lite inan trollungen vaknar som för övrigt har varit Ellagnälla idag. Kollade snabbt munnen på henne och konstaterade att det var två framtänder på gång. Skönt att det kom denna veckan och inte nästa. Tack för det.

Bjuder på lite trädgårdsbilder som jag tog imorse.
















Kommentarer
Postat av: Johanna

Heeej! Gamla klassisen från IP här. Grattis till man, barn, hus och djur! Mycket har hänt sen sist vi sågs! Vilken superfin blogg! Verkligen!



Vi var i Sousse i Tunisien i september. Finns massa bilder på min Facebook om du vill kolla. "Tunn is i Tunisien" och "Tunn is i Tunisien igen" och "Tunn is igen - bakom kulisserna" heter albumen. Ett tips, ha solbriller när du går i Medinan, och snegla på grejerna. Annars hugger de tag och tjatar halvt ihjäl en.

Ha en superfin semester!



Massa kramar!!!

2009-06-02 @ 12:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0