Så pass!



kl 13.00 stod vi utanför receptionen på Medecinavdelningen. Patientbrickan var med, vuxenpoäng på den! Och när jag betalt och fått ner plånboken så säger den kvinnliga receptionisten. Visse har du vart här innan, det är du som är Lina? Jo... Jo men du har väl vart här innan och fått sprutor, det var väl du som var så pratglad och så... men gud tänkte jag... Hur kan kvinnan komma ihåg mig i 10 år? Hon var iallafall fortfarande receptionist på samma ställe. Lite trist kan tyckas samma stol i 10 år om det räcker... jaja nu var jag ju inte därför att prata med henne utan George. Eller egentligen fick jag träffa en sköterska, efter att vi alla tre spritat våra händer från WRE viruset som härjar... usch! Men väl inne så var det min tur ganska snabbt, Körs! Fick träffa en sköterska som sagt, även denna lilla kvinna minns jag och speciellt hennes röst, kännde mig lite som hemma där för en stund. Hon bad mig blåsa i en superkul apparat. Det gällde att hålla ett moln flytandes på en display med utluften. Hänger ni med? Man skulle alltså titta sig i spegeln med grejjen i munnen och blåsa och få det där molnet att sväva annars pep det om det sjönk eller åkte upp. Det skulle iallafall mäta om man hade någon sort infektion eller inflammation i luftvägarna. Sen var det lite andra tester och sen dax för pricktestet.
Fram med armen och sen var det bara på med lite droppar ocg fram med nålen för att göra hål på huden så det hla kunde blandas och ge mig en härlig allergireaktion. Yes! Och som det kliade... men fick iallafall sitta ihop med mamma och Ella som var kvar i väntrummet. När klockan plinga fick jag gå tillbaka in och sköterskan sa bara: jaha så här mycket har jag inte ritat på länge... Jag fick utslag haha utslag hängde ni med på den, skoj jag e .. jaja testet visade på allt från björk till häst och damm och mögel. Är man föresten Björkallergiker så är man automastisk allergisk mot nötter så då är det kanske inte så konstigt att jag mår illa när jag äter nötter. Så med kli på armen och papper i handen fick jag då träffa George. He knows his shit! Han hade en intervju med mig om mina dagar och mina vanor, när jag träffar hästar och när jag kommer i kontakt med djur mm. Hur jag mår och hur jag känner då och då. Till slut var jag helt slut efter ett korsförhör. Men han fick sina svar och sa till slut: Du har Astma och du har en Luftvägsinfektion, dina värden ligger på 82 man ska ha 35 som max! Oj! och för en stund blev jag rädd. Han frågade om jag ofta hade bihålsinflammation och snorig. Och det stämmer ju. Men nu kommer det bästa med hela läkarbesöket. Han frågade om jag tränade, Nej sa jag ärligt jag e för lat! Eller så sa han orkeslös? Nja lat sa jag... eller så är du inte tillräckligt rastlös! Och där satte han huvudet på spiken. Fan jag har inte kännt mig rastlös på många år. Ingen extra energi alls till det jag bestämt mig för att göra. Så nu har jag fått två medeciner som jag ska andas in och en ska jag dra genom näsan. Om jag får bort min infektion på tre månader är jag en kandidat för Hypersensihabilesering, sprutor och kan påbörja det om ca 3 månader isåfall, men det är om jag får bort skliten i luftrören.

Så varför jag inte tränar har alltså sin förklaring! HAHA! Nej så enkelt är det ju inte men en liten bidragande faktor är det säkert och min vardag är ju min vardag, jag vet ju ingenting annat än att må såhär. Så efter denna behandling hoppas jag att jag kommer känna mig annorlunda och framförallt lättare och lite allertare. Det är skumt att vara sjuk fast man inte känner sig sjuk.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Inte bra att du har problem med luftvägarna!! Hoppas det försvinner så du kan vara med i sprut grejen.

2009-01-08 @ 18:58:29
URL: http://jenniesbollplank.blogg.se/
Postat av: Lina

Va? Vilken sprutgrej! Ska vi sprutgrejja på lördag?

2009-01-08 @ 20:01:08
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/
Postat av: Jennie

haha din allergi sprutgrej menade jag =)

2009-01-08 @ 20:34:27
URL: http://jenniesbollplank.blogg.se/
Postat av: Jennie

Haha Lina! Vad trodde du att ni skulle göra för sprutgrej! hahahaha!

Men du, Astma alltså! Shit! Snygg du e som försöker dra nytta av det med en bortförklaring till träningen med! (hade jag med gärna gjort iofs!) puss

2009-01-08 @ 22:18:42
URL: http://thelindbloms.blogg.se/
Postat av: Lina

Fan tänk om detta är den bidragande orsaken till att jag inte dansar... ja så måste det ju vara!

2009-01-09 @ 10:40:03
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/
Postat av: Sara Larsson

HMPTF till ovannstående kommentarer...... har inte ens känt lina i hälften av mitt liv men ändå vet jag att träna är inte linas grej... hon behöver inte ens en bortförklaring... snyggaste kroppen trots barnafödande.... en annan behöver bortförklaringar till varför man inte tränar men vafan!!!! upp till var o en.. gillar man det så gillar man det!!!! Lina är oavsett den bästa!!!!

2009-01-11 @ 03:35:23
URL: http://zzarazz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0