Målning pågår



Två olika vita nyanser, en ny och en gammal. Tänk vad lite ny färg kan fräscha upp ett rum.



Ner med spottarna och upp med färgen. Jag gick före och målade springorna och ibland min panna, T gick efter med roller.


Bullseye


Och en bild när T leker med döden. Taket har fått sig två omgångar med färg nu och vi behöver nog gå över det en sista gång för bästa resultat. När det är klart får ni se hur fint det blev.




Ella satt mest och chilla i sin stol och ringde lite polare när vi målade.
(under Ellas stol står tidigare ägare, den första hade den 1964 så vi skrev in Ellas namn och år 2008.
Tänk att stolen har hållt till 10 ungar på 34 år.

Kommentarer
Postat av: Ida

åh älskar sånna stolar! Vad kallas dom? / Ida

2009-01-11 @ 18:15:15
URL: http://fixit.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

min vilken härlig blogg!!! :-) hur gjorde du för att dra ner spottarna? jag vågar inte riktigt dra...kanske bara är å "ta i" var lite knivigt att få penseldragen rätt när de satt kvar! ;-)



2009-01-16 @ 08:53:24
URL: http://www.petrabloggar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0