En fin avslutning på ledigheten



Så mysigt vi har haft det. T hade inte varit där innan och jag hade bara varit på Asia Spa när det öppnade och det är många år sen nu. T var lite ovan med det här med tvagning och sitta på en pall och så... speciellt när han läste på en skylt att man inte skulle bli förvånad om någon erbjöd sin hjälp med att tvaga din rygg haha. Bassängen med alla massage och avslappningsövningar gick vi till först efter att jag fått vänta säkert 10 min på T som verkligen fastna i sitt tvagande. Sen efter en stund blev vi lite frusna och gick bort til 40 graders bassängen som når upp till knäna och som man måste ligga raklång i, för i samma rum är det öppet ut och svinkallt för huvudet. Men mycket behagligt. Där skulle man kunna ligga hela tiden och bara njuta. Efter lite bad tog vi våra små korgar som man bär med sig överallt med badrock och tofflor och en handduk och gick upp till gungorna med frukt och lakritsrotste. Här knäppte jag lite bilder på utsikten men dom blev inget bra så ni får gissa hur fint det var att sitta där uppe och se ut över Varberg och hamnen med all julbelysning och lampor i mörkret.

Efter en stunds rogivande gungning gick vi ner till ångbastun och saltbastun och satt där och prata. Det är rätt skönt att bara prata med varandra om allt och inget. Sen gick jag in i min favorit, det tropiska regnet med färg och lukter, fanns även isregn som jag testade... nja mest kallt! Sen hoppade vi ner i plurret igen och låg där tills det stängde och det var dags att åka hem.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Underbart ni verkar ha haft det!!! Är lite avis =)

2009-01-07 @ 12:15:15
URL: http://jenniesbollplank.blogg.se/
Postat av: Lina

Det var det! Perfekt start för 2009!

2009-01-07 @ 13:21:10
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0