Middagstips



Igår hittade jag lite köttbullar i frysen och blev sugen på dom ihop med mos och lingon. Fast brunsås i påse lockar inte så jag valde att ta kantarellsås och hälla på en burk med kantareller i också.

Började med att steka köttbullarna och fräste lite gullök och kantareller, sen på med påssåsen och vatten och mjölk. Vispa och ner med svartpeppar och salt och såklart lite smör. Färdigt. Låt det svalna och gotta ihop sig lite under tiden du gör moset.

Nu har potatisen kokat klart och den mosade jag ihop med en halv burk fetaost plus örterna och olivoljan med. Smör, massa vitpeppar och salt. Lite mjölk men olivoljan gör sitt) Gud så gott det blir.

Till det sallad med sockerärtor och körsbärstomater och lingon såklart.

mmm mm mm mmmm!

Nu är det lunchdax och jag ska äta upp det som blev över igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0