Lite bilder från gårdagen och nu




Stolen har fått sin plats



Clara och Ella glömde ringa varann innan dom träffades och hade råkat få på sig samma stil dagen till ära.
Även deras mammor hade lyckats med randigt, kanske något undermedvetet när man klär på sitt barn på morgonen eller? Randiga var vi iallafall helt enligt modet ;)



En helt vanlig "galen-loppis-onsdag" köbildning. Jag och Elin satt kvar i bilen tills vi vågade oss fram.



Här är lite av det jag hittade. Två nya dl liter mått en i stål, har en liten på 1 dl sen innan.
Kniven längs fram har jag ärvt av mormor och nu hittade jag syskonen till den. Sex gafflar och sex skedar med samma gammaldansk dekor. Glad jag blev då! En liten puts så är dom som nya precis som back in the days 1770.



Har inte fått upp mina Tradera auktioner men hittade ett tillskott, en Shabbylampa som jag ska lägga ut.




Just nu sitter jag vid detta skrivbord. Mitt nya pysselbord och datorbord. 150 kr kostade det och när jag kom hem såg jag att jag har en byrå i samma stil med samma beslag i Ellas rum. Tur eller? Just nu får min gamla pinnastol som jag målade i somras funka som stol, men är ute efter något mer rakt. Skönt med ett skrivbord speciellt för ryggen. Pappa blev överlycklig när jag ringde och sa att jag behövde lite lite bärhjälp bara. Tack papi!



Så min pennlåda letade jag fram och så hjälpte Ella till att sortera blyerts från färgpennor. Tror ni hon var lyrisk eller?
Fast hon slutade hjälpa till när hon hittade ett paket med pennor som prasslade. Jag sparade hälften och slängde resten, jag har nog pennor från skoltiden och när jag tänkte till lite så verkar jag ha korpat åt mig pennor från mitt fritids, att dom ens fungerar nu? borde dom inte ha torkat?

Krukan med flickan på "where did you get that hat" fick följa med hem från förra onsdagen. Porslin från Portmeirion inte fy skam. Perfekt pennställ.



40 kr kostade detta inte så just nu vackra skåp med glasdörr. Men vänta bara. Men jag undrar hur man tänker när man målar ett skåp i just den färgen just den bruna färgen? Potesial har den iallafall och jag ska ge den lite kärlek så ska den nog få nytt liv.



Sist men inte minst eller jo det var den nog jaja. Vem fan slänger iväg en Kivilykta till Second Hand? Oväntat fynd var det.
Vet inte vad färgen heter men fick jag döpa den så hade jag nog satt aquablå på den. Kuz du kanske vet?
Den får flytta in bland mina andra små Kivisar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0