Jag har inte...

glömt av den utlovade tävlingen... bara så ni vet ;)

Snart får vi besök av Johanna och Clara. Dom skulle dyka upp strax efter lunch så jag ska få i mig lite mat nu. Igår lagade jag köttfärslimpa med färskost i med smak av vitlök. Till det gjorde jag klyftpotatis och lät dom ligga i samma långpanna ihop med lite thaigrönsaker. Belv riktigt gott. Kommer bli mycket mat på köttfärs nu eftersom vi fick 20 kilo nötfärs för ett tag sen. Så nu gäller det attt komma på varierande maträtter för att inte tröttna.

Ikväll ska jag in till stan och kolla loppisarna ihop med Elin, hon är som jag en av varbergs fynderskor. Hoppas på att hitta en lampskärm till min alladinlampa. Men man ska inte hoppas för mycket för man hittar aldrig det man vill ha utan allting annat.

Lilla Ella får vara en stund hos Farmor ikväll och känner jag henne rätt så kommer hon försöka sig på att lära Ella krypa lite. Det är så kul när hon välter sig fram nu och bara blir stående så, ibland med ena benet lite ikläm och för att det inte ska göra ont så gungar hon sig fram tills hon kommer loss. Men sen är det svårt igen och hon blir ståendes tills armarna inte orkar mer och hon hamnar på magen.
 
Hoppas ni har en bra onsdag.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0