Ikväll planterar vi här hemma!



Drog in till stan en snabbis och handlade lite grönt till huset. Vi har brist på blommor. Eftersom vi inte har några fönsterbrädor i våra fönster så får jag hitta andra lösningar när det kommer till att pynta med blommor och grönt. Ska få upp lite hyllor i vardagsrummet med så man kan ha lite prydnadsaker framme. Hittade en plast-orkidé också som kommer bli fin i sovrummet. En dam kom framm och skällde ut mig när jag satte allt på flaket på bilen, e du inte klok unga dam... ställa en orkidé i drag den klarar sig då aldrig hem på det viset. Fick förklara snällt att det var en ful-orkidé. hihi



Jag planterade några av växterna i mina nya loppisfynd, tre opalinkrukor och brevid fick en vit opalinskål stå. Man skulle haft nått gott att fylla skålen med bara. Den passar ialllafall fint till mina Kivilyktor.


Kommentarer
Postat av: mamma

Det är ju bra att det är inte bara Mamma som förklarar.Dittan o Dattan.Blommorna blev myssig i skålarna.

2009-02-02 @ 21:05:21
Postat av: Michaela

Fina kivi! Jag köpte mig en brun häromdagen igen, hihi!

2009-02-02 @ 22:42:58
URL: http://elvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0