Igår var vi i målartagen igen!

Och för att orka måla hela kvällen så slängde jag bokstavligt talat ihop en morotskaka. Det var kanske inte den godaste eller den snyggaste av alla morotskakor there is. Men den gav energi och ork att måla klart matsalen och sen ett andra lager på trappan, krävs nog ett tredje tyvärr innan den kan monteras upp... Har förhoppningar på denna vecka. Börjar redan få plaer på vad jag ska göra med loftet på andra våning...

Men nu behöver jag er hjälp. Jag målade till en liten trästol som stått i Ellas rum och som var grisrosa när jag köpte den på loppis såklart! Men jag är sugen på att göra något mer med den en att bara måla den vit. Har ni några kul förslag? Det står helt still i min hjärna.







Ser ni så lik den är en konditorimorotskaka? Hög och sådär läcker...asså inte?

Kommentarer
Postat av: Jennie

Du kan ju skriva Ella på ryggstödet och sedan kan du måla någon fin barn bild på sittytan. Gå in på www.masen.nu så kommer du få massor av insperation.



Jag tycker kakan såg god ut även om den inte va sådär hög och fin!!

Puss puss

2009-02-04 @ 14:38:07
URL: http://jenniesbollplank.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa

Ähh vad gör det om den ej är lik säkert god ändå :)

Antagligen skulle du kunnat måla nåt djur på den :)

eftersom ni hade völ lite djur och skogs tema i hennes rum :)

2009-02-04 @ 18:30:15
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag var inne och tittade på www.masen.nu det var svårt att välja.Men nykelpigan var söt.

2009-02-04 @ 19:24:49
Postat av: Sara Hemäng

Decopage kan funka. Då kan du få precis vilket motiv som helst!

2009-02-04 @ 21:55:01
Postat av: John "onne" Andersson

Jag såg direkt ett rosa moln på sittytan för att knyta samman den till tapeterna och allt annat med moln på i rummet

2009-02-08 @ 11:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0