Tjuvkik i Ellas rum!


Igår sprutade idéerna här hemma på mig. T var väldigt trött på mig där et ttag men det blev ju bra så då gör det inte så mycket hehe. Jag sydde en duk, ett draperie och två kuddar till Ellas rum. Han spakla och målade under tiden. Fördelning när den är som sämst. T är nämligen inte så dum på att sy så jag fick fråga hela tiden om hur jag skulle lösa lite kluriga saker. nu tänker ni vad kan vara klurigt med raksöm på en kudde och en duk. Jo men nu ska ni höra, En kudde är sydd i örngottsteknik och går att tvätta om man vill. Smart. Men för att klura ut det behövdes en och en halvs hjärna.





Ny duk på nymålat bord. Emaljskål köpt på senaste rundan för en femma.




Ellas nya fina bord i rött. Emaljpotta från Tradera. Knoppen känenr ni kanske igen sen innan, den blev pricken över i:et som jag då och då tjatar om.



Den stora kudden från Ikea har fått sig ett nytt överdrag. det är den som går att ta bort och tvätta om det skulle behövas. Svamptyget blev kvar en bit av när jag klädde om sulkyn. Tror det får bli en tuff svart kudde nästa gång.

Mera bilder och svar på vad draperiet ska vara får ni en anna dag. :D

Kommentarer
Postat av: Sandra

vad fint det blir=)

var har du hittat det fina svamptyget? Kram

2009-08-24 @ 10:16:37
Postat av: vintageretroprinsessa

SÅ SNYGGT .

Älskar bilderna är färg sättningen :)

du är så duktig och pysslig :)

2009-08-24 @ 13:05:15
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej Sandra! Tyget hittade jag på Hema butiken i vbg. Har klätt om sulkyn i det också. Men många tror det är jordgubbar hehe

2009-08-26 @ 18:06:41
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0