Mysig dag i Morup

Åkte ut till Anna och Teo vid halv 12-tiden och kom hem vid halv sju idag. Det är så mysigt hemma hos dom att man inte vill åka hem. Så vi har lagat pannbiff med feta och färskpotatis med lingon och brunsås. Pratat och lekt med barnen, nattat och tittat på deras vind som är rena guldgruvan av saker. Jag drog ner en del och gjorde lite fint i deras kök av det jag hittade. Bor man på en bondgård så ska det finnas lite trälåder här och där ;) Så nu gör det det. Älskar att vara kreativ med det man har och göra det bästa utav det. Men det var inte så svårt med den rekvisitan. Sen fika vi och prata lite till sen kännde jag att jag kanske borde åka hem och natta min lilla fiskorv som var helt slut efter en dags lek med Teo.






Älskar bordet och trådrullarna



En stor fin tomtelåda att ha julklapparna under granen, men nu får Teo ha sina leksaker i den.

  

Underbara trälådor ni äro så sköna



På vinden fanns det massa fina glasburkar med lock som Anna fyldde med pasta och ris. Ser ni dom fina litermåtten i trä?



Glömde ju.. Näääsch! Vi talade lite om den lilla krumeluren i Annas mage också. Teo ska få ett syskon i Mars.
Det ska bli så mysigt!


 

Kommentarer
Postat av: Maria Filipsson

Morup is niiiice! Vi har sommarstuga där... :) Många kramar från Majset :))

2009-08-25 @ 09:04:15
Postat av: Lina

jasså? Det visste jag inte. Då kanske du har badat i Morp i sommar då.? Hoppas du har det bra i Götet och e du kvar på Just nu tro?



P o K

2009-08-25 @ 09:14:33
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/
Postat av: Maria Filipsson

Det har jag gjort. Flera gånger om... :-) Jag har det bra och ja, jag är kvar. Men jag börjar få lite luft under vingarna så jag kommer se mig om efter lite nya alternativ. Kramkram!

2009-08-25 @ 11:34:46
Postat av: vintageretroprinsessa

Nu sitter ag och dregglar så där fullt igen :)

OMG så fint det vart :)

Älskar helheten :)

och vilket bord :)

Dom liter måtten är SÅÅÅÅ snygga :)

vill ha at ha färska kryddor i :)



Massa kramar

2009-08-25 @ 21:22:41
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0