Senaste rundan var naajs



I lördags åkte jag och Ella iväg på nya jaktmarker. Men först var vi tvugna att kolla dom vanliga ställerna.
Där gjorde jag dessa tre fynd. Ett superfint lövfat på Gif, En ful-marimekko och på Bois stod lövets fru, äpplet.
Dom två är så fina ihop.




Påväg till Spannarp för att kolla in Möbler och gamla ting så hittade jag en bonnloppis i en lada. Han öppna upp stället och vad hittar jag inte dårå jo tre mini-Edas. Genomskinliga små skålar som var alldeles för söta för att jag skulle låta dom stå kvar. Jill hade tippsat om att det fanns två stora skålar i Spannarp så det var dom jag skulle ha idag. Tur jag hade som hittade tre och alla i färger jag inte hade. Den som ser ut som brun på bilden är olivgrön, dom andra är ljus ljus blå och turkosgrön på nått vis.

Ni får se alla när jag fixat deras allra egna skåpet, det kommer bli så bra.




Mor har skaffat en knopp ända ifrån Helsingborg kommer den.



6 st tallrikar till sommarmaten kunde jag inte motstå heller. Dekoren är maskros blandat med andra blommor, lite ovanligt. Stilrena tyckte jag. Skulle kunna tänka mig mer i denna serien. Någon som vet mer om dom? Det står 3NK under och en snöflinga (ser det ut som) under tryckt i porslinet. Serie 45. 



Kommentarer
Postat av: Jennie

Knoppen hade nog gått att få tag på i Halmstad med! :-) Om du behöver fler eller nåt så tänk på det !

pöss

2009-04-02 @ 19:34:39
URL: http://thelindbloms.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa

Vilka fina fynd du lyckades med :)

riktigt fina :)



Tack för tipset ang fåglarna :)



ha en toppen fredag

2009-04-03 @ 13:27:31
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: AL

Det gröna lövet är från Gullaskruf glasbruk ur serien Reffla. Min favvo. /AL

2009-07-06 @ 22:14:49
URL: http://www.skyndafynda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0