Hurtig dag i solen


Idag var det tänkt att jag skulle ta bussen in till stan vid två tiden men redan vid tolv hade jag pysslat klart här hemma så jag beslöt mig för att ta en tidigare buss istället. När jag var på väg ut så ringde Jill och fråga om jag ville komma in på en promenad så det kunde ju inte passa bättre. Hon slängde ihop lite leverpastejmackor till kiddsen och några bananer så möttes vi upp vid stationen och gick ner till fästningen. Där satt vi i säkert två timmar tills det var dax för mig att möta upp T på en annan station nämligen polisstationen för Ella skulle göra pass. Det flöt på bra och Ella blev underbart söt på sitt första passkort. Det ska hämtas nästa tisdag så det får jag inte glömma. Sen åkte vi in till stan och kolla på träningskläder till mig. Det fick bli H&M för hela slanten. Så nu har jag byxor, träningslinne, sportbh och en tunn munkjacka. Byxorna är ganska tjocka men satt bäst. Man vill ju inte råka ut för en kameltå som dom andra byxorna såg ut att kunna fixa när man minst anar det. Hua. Så imorgon börjar jag! Jag e laddad till tusen, förhoppningsvis så kommer jag då också få en genomgång och ett upplagt program på hur jag ska gå till väga.
Jag ska absolut ta bussen flera gånger denna vår och sommar. Det gick ju hur bra som helst trots att man fick hålla i sig för kung och fosterland. Trodde jag var i Spanien för en stund.



halvväg till bussen idag kom postbilen förbi och jag fick min post innan den nådde lådan. fiffigt. Så i väntan på att bussen skulle komam så hade jag lite att läsa. Bara på landet bara på landet...



Ella gluffsa i sig nästan hälften av Jills goda minismörgåsar. Jill hade ny färg i håret dagen till ära också. Jag tyckte hon var superfin i den, själv var hon inte riktigt säker på vad hon tyckte.



Leo blev lite inspirerad när han såg alla fina kläder, men sen kom han på att han trivs rätt bra med sin hängmage och att kunna äta precis vad han vill. Man har ju endå nio liv sa han sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0