Östra Tullhuset i mitt hjärta

Denna lilla loppis/antikshop ligger mitt inne i Varberg! Pia heter hon som har affären och är en riktigt trevlig dam. När jag kom in i hennes " jag-dammar-av-sommargästerna-och-tar-fram-julen-grejer" butik igår var det lite rörigt i röran. Men endå visste hon vad hon hade allt minsann. Jag hade lagt undan en äggskylt och den köpte jag ihop med en så snygg lamphängare till vedhuset. Sen var det raka vägen till Blomsterlandet för att hitta en väggkruka och lite perenner som skulle tåla vintern. Tänk vad lite stål kan göra en glad! Jag frågade om jag fick klicka lite bilder och det var inga problem, här kommer lite inspiration. Titta och njut!




Redan utanför möts man av vackra föremål!


Vackra emaljskyltar!




En snygg tunna med lock... att ha fina saker i!



Här finns det saker precis överallt! Från golv till tak.



Här har vi han, min älskade haj som jag såg redan i somras, har t o m med fått ett specialpris på den. Den hade vart så cool i Ellas rum, tänk att ha den och hänga smycken i tänderna på när hon blir större. Hela munnen är rosa och skulle passa in så fiiint! Men T tycker det är min barndröm att få ha en haj på väggen. Jag kör med att han är fiskarsom och borde verkligen tycka den är cool... på den nivån är vi nu... Det kommer bli att vi köper den förr eller senare.



Speglar det  mest lättsålda there is! på en auktion.



Jag, Ella och Pia syns i speglen, notera hjorten i silver på väggen! Vill ha!



Fräckaste skyltarna till barnrummet! 280 kr/st, En av Pias favorit nyheter!


Älskade Kockum!


Min fina skylt som jag länge suktat efter och hängaren i silver!
Kruka och lite fina växter!
Senare idag får ni se hur fint det blev när det sitter på sina utvalda ställen.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Men vilken underbar liten butik! Jag vill dit! =/

Hde ju varit så himla perfekt nu när vi ska inreda våran nya lägenhet ;)

Det finns inga såna där söta små butiker i sundsvall, vi får dras med Fyndlagret. Där hamnar allt skräp som folk inte vill ha längre när dom flyttar typ. Men som sagt, det mesta är bara skräp.

2008-09-20 @ 13:29:56
URL: http://elvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Ninna

Hejsan, jättemysig butik och fina bilder. Jag brukar vara där ibland, dom har mycket fint. Vill bara tipsa Michaela om att det finns en sån butik i Sundsvall, eller ja i Timrå, Timrå Gårdsbutik vid lilla Bandsjön. Jag var där i somras och det var helt fantastiskt vad mycket fint där fanns.

2010-10-13 @ 13:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0