En helt vanlig dag i miniatyr!





Såhär ser dockskåpet ut som min mamma lekte med, hon fick det 1953 och sen renoverade hon det till mig 1985 och nu ska jag fixa det till Ella 2008. Det roliga är att originaltapeten sitter kvar underst, så nu låter jag mammas smak av tapeter bli kvar och sen kanske det håller på så tills tapetmodet är i fas.



Läckert med tegel på utsidan, det röda taket ska få lite svart/grå färg på sig och resten ska faktiskt få vara som det är. Möjligt att jag fyller i med lite vit färg här och där, men golvet har så fin patina så jag låter det vara så! Lite ljusgultglansigt!



Vardagsrummet har fått sig lite tapet! Det e så kul med klipp och klistra projekt!



Har en liten samling med tapeter, fårse om dom passar!





  

Om man är en väldigt bortskämd unge så kan man kanske önska sig detta sjuka hus! Eller så har det hänt lite sen 1953  och fram till idag. 1400 kr kostar det.

Ny favoritsida! Här finns allt i miniatyr! Det har precis gått upp för mig att folk har detta som hobby!
Hittade en inspirationsbild som gör att T ev måste bygga på en uteplats på mitt dockhus.



Chabby chic i miniatyr! Trädgård, me love!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0