Ellas dop 28/9-2008

Jag vill börja med ett stort TACK! Speciellt till Carolina och Tomas som bar Ella så fint och till min svärmor och mamma och till min styvmor Lillemor som bakat och gjort kakor och tårtor till dopet! Så mycket gott som var uppdukat! Och vilket arbete ni lagt ner! Tack! Sen alla fina vänner och släktingar till oss som kom och ville vara med på Ellas stora dag! Fina presenter hade ni med till henne! Vi var helt tagna av alla fina ord, speciellt jag då som gråter så fort jag blir rörd! Jag får inte glömma tacka prästen heller som var så rolig, som pappa sa det var som att lyssna på Hasse Alfredsson! många trodde inte man kunde skratta i kyrkan så utan han så hade det bara blivit ett dop! Men nu var det så mycket mycket mer!
 Ella skötte sig galant i kyrkan... Lite gnäll efter badningen så jag smet ut och ammade henne lite... Prästen sa att det var lugnt om jag ville sitta kvar och  göra det... jag valde att inte visa släkt och vänner detta! Då min klänning inte var dagen till ära av amningsvänlig sort! Rolig kille den där Prästen. 76 år! Han hann med att riva lite ljus och prata om Renifeldt och vi sjöng han har öppnat pärleporten och jag och T tog nattvard... fint på nått sätt... mindre fint att vi missade att ta med pengar till kollekten... vi hade annat i tankarna denna dag, men vi har bestämmt att vi ska dit igen till jul för att få den där riktiga julstämmningen. Då ska kyrkan få sig en liten klapp!


    

 

   
 
   



 

(jennie lånade två bilder då min kamera inte hade så många kort)



Kommentarer
Postat av: Jennie

Plocka bilder du, jag är inte så känslig :-)

2008-09-29 @ 20:50:37
URL: http://thelindbloms.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag hade förresten inte heller pengar till kollekten. Fick känslan att de inte tog VISA?

2008-09-29 @ 21:24:08
URL: http://thelindbloms.blogg.se/
Postat av: Lina

Haha det tar faktiskt Visa nuförtiden... Men kanske inte på alla ställen.. men prästen berätta det när han gjorde hembesöket.. men vad hjälpte det oss!

2008-09-30 @ 09:16:46
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/
Postat av: Lina

Haha det tar faktiskt Visa nuförtiden... Men kanske inte på alla ställen.. men prästen berätta det när han gjorde hembesöket.. men vad hjälpte det oss!

2008-09-30 @ 09:17:00
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0