Hyposensibilisering dax!

Hundar, katt, häst - S405095



Ja då var det kanske dax att ta upp den karusellen igen! Jag har ju en gång innan tagit tre sprutor under tre års tid mot, gråbo/pollen, hö och kvalster om jag inte minns fel! Gick i 6,7 och 8-klass. En jäkla massa sprutor i ben och armar... Gör ju inte direkt ont men man måste ju till sjukhuset hela tiden och sen sitta kvar där i 30 min efter varje behandling. (man får bara ta max 3 åt gången. Men nu med livet på landet och svärföräldrar som har hästar som största hobby och katt på det! och även min mor har katt med päls. Läkaren för hundra år sen sa nått i stil med "pälsdjur kan du alltid undvika resten av ditt liv" nja kanske inte så lätt. och varför skulle jag vilja undvika om det nu finns medecin. Så nu har jag ring till Sjukhuset och fått en läkartid till Doktor Petter som ska ta sig an min allergi. Förhoppningsvis så är jag en given kandidat och kanske kan jag klappa lite håriga djur om några år. Kanske t o m med kan rida! eller T kan få sin drömhund ...  Det hade vart nått!  Så håll tummarna för mig nu! Nästa tisdag får vi veta!

Hyposensibilisering och som går ut på att man ger upprepade sprutor regelbundet under flera års tid. Man sprutar in en lösning av det ämne patienten är allergisk mot, till att börja med i mycket låg dos, sedan höjer man dosen. Meningen är att man skall åstadkomma en tolerans mot ämnet, exempelvis gräspollen, katt eller dammkvalster

Någon som fått sprutor för katt, häst eller hund?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0