Outlet och 2-hand!



Elin är liksom jag en fynderska! Och kom med den braiga idén att vi skulle besöka lite loppisar eftersom det var onsdag. Men först åkte vi till Horred för att kolla in Villiages andragandssorteringsbutik (långt ord) Där gjorde jag två köp, ett kuddfodral och en fruktkorg i Stringstil. Ska fota dom lite bättre så fort dom fått sin placering här hemma. Elin fyndade en skopåse. Jag hittade även en SÅ sjukt cool stol som jag lagt undan. Så på lördag ska T med och kolla in den. Det som är coolt med den förutom att den är cool är att den aldrig sålds i butik- 3 st stolar har enbart funnits som  provexemplar för skylt och dekor. En fanns kvar och den ÄR min. Sen åkte vi vidare mot Bikupan 2-hand men först ett litet pit-stop på Karlsson i Veddige, vi hade ju med en fikakorg med Elins hembakade bullar. Väl på Bikupan så hittade jag lite fina tyger till mitt kommande syprojekt Fågelmobil. Det bidde lite Retrotyger från 70-talet, kommer göra ont att klippa i dom. Glömde ju nämna att vi var en sväng inne på Ekelunds Linneväveri i Horred också, Elin hittade en riktigt fin kökshanduk som hon dreggla länge över... ni förstår säkert varför.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Varför kan det inte finnas såna där små trevliga butiker i Sundsvall?! Orättvist. Inga loppisar har vi heller.. Norrlänningar är tråkiga.

2008-10-08 @ 23:33:25
URL: http://elvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack för sist! jag skulle köpt lasse handduken asså! synd! förresten köpte jag en tvättpåse och ingen skopåse. vad använder man en skopåse till?? haha! vi hörs i veckan.. kram

2008-10-10 @ 16:29:58
Postat av: Lina

Det var ju en skopåse ju, var ju skor på den! Man har den när man ska gå bort, så man kan ha sina inneskor i den påsen! Kolla på den senaste idag när vi handlade stolen. Jag e kär i min nya stol!

2008-10-11 @ 17:35:52
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/
Postat av: leopardia

den där handduken med lasse, alltså, vilken grej!! en sån, eller ja, ett gäng sånna vill man ju ha och ge bort i julklapp :D

2008-10-25 @ 14:29:59
URL: http://leopardia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0