Svar på frågorna!

Hur träffades du och T? Visst skiljer det några år mellan er?

Jag skulle egentligen på fest igen med min goda vän Emil till ett ställe som heter Brunnsberg, det var otroligt fint väder när jag vaknade och min bakfylla var total från kvällen innan. Men så ringde Ludde och sa att jag istället borde följa med ut på landet närmare bestämt Torpa där det skulle grillas och spela Kubb. Så att få vara ute i det soliga vädret vann. Jag blev upphämtat utanför min lägenhet och sen åkte vi och handla kött. Jag köpte den största Iste´n som fanns och sen åkte vi runt för att hämta folk, däribland en ännu bakfullare T. Han har i efterhand sagt att han skämdes ihjäl när han såg att det satt två piffiga okända tjejer i bilen och var inte direkt beredd på det. T drack ingenting den kvällen, jag drack min Iste. Timmarna gick och vi fann varandra som det så fint heter. Han var intressant och jag var bara snygg enligt han. Sen gick vi ner mot havet och pratade massa! Sen kunde jag inte sluta tänka på den där unga intilligenta hårdrockaren. Sen blev  det tre månader med sms kontakt... Vi smsade säkert 10-15 sms om dagen låånga sms. Aldrig ringde vi varann... det var fusk. Sen började vi träffas mer och mer, men jag ville inte ha ett förhållande... Det var rätt bra som det var. Men efter ett halvår så ville T ha ett beslut på hur vi skulle göra, han ville antingen bli ihop eller skita i det! Han var Kär.  Jag sa att jag inte ville fortsätta och att jag inte var kär. Det var jobbigt. T hade en inplanerad resa til Karibien i tre veckor med sin familj och jag saknade han så det gjorde ont! Visst i helvete var jag KÄR, tokär... Så efter att inte haft någon kontakt på en månad så fortsatte vi träffas när han kom hem. Han hade fullt upp med sin nyköpta stuga och det hade ju blivit vår ute. Så jag hjälpte till så mycket jag kunde och efter ett tag så bodde jag ju här! I vårt alldeles egna hus just i Torpa. Ett stenkasst från var vi träffades. Jag startade bloggen och efter ett tag så bestämde vi för att skaffa Ella och nu blir jag helt kär igen när jag tänker på hur han kämpade.  För att göra en låång historia rätt så kort.

Och det skiljer 4 år på oss, jag antar att det är T som är vuxen och jag som är barnslig.

Min fråga är var har du köpt den fina klänningen?Kram/M

Den svatvita klänningen är köpt på H&M i Halmstad faktiskt! Det var många år sen men jag minns att den hängde på ett Reaställ och kostade 100 kr.


En härlig blogg du här! Du verkar så full av energi och idéer, fattar inte hur du hinner allt samtidigt som du är mammaledig! Du skrev att du älskar ditt jobb, vad jobbar du med?

Det är antagligen för att jag är just mammaledig. Jag gillar att vara kreativ och komma på lösningar annars och det får jag ju utlopp för på jobbet. Så nu får jag stilla det på annat sätt. Jag är lite fullt ös eller ingenting tror jag. Det går i perioder. Jag gillar att inreda med fynd och handlar gärna saker som jag sen kan "göra om lite". Som nu när Ella sover så passar jag på att göra det jag tycker om... och så är jag glad och full med energi när hon är vaken. Jag jobbar annars som Originalare på Treativ och vad det betyder var jag tvungen att slå upp för att kunna förklara:

Originalare (tidigare originaltecknare[1]) är ett yrke där man gör bilder och text till ett material som är färdigt att producera. Originalare är vanligast inom tryckbranschen men förekommer även inom webb-, radio- och tv-produktion. Ofta är en originalare ett steg på vägen att bli till exempel Art director eller Illustratör.

En originalare får skisser över färdiga idéer och koncept från Art directorn och skall verkställa dessa genom att bland annat komponera ihop bilder och text, välja rätt tryckmetod, tillämpa rätt tryckmaterial och format. Originalaren ser också till att alla färger är korrekta inför tryckning. På en reklambyrå blir man samlingspunkten för de produkter som ett team beståendes av copywriter, art director och fotograf skapar.

Hoppas du fick det lite bättre förklarat, jag blev själv lite klokare. Och mamma och pappa nu vet ni kanske också vad er dotter gör på dagarna!



Jag vill ha lite tips på hur jag kan få en snyggare blogg...

Då ska vi se hur vi kan lösa det! Det bästa är att försöka sätta sig in i det här med stilmallar och kodmallar och någon som förklarar det riktigt bra är denna killen: http://www.designadinblogg.se/ här hittar du hur du byter färger och teckensnitt, fixar tex klocka och en ny banner till din sida. På photoshopskolan kan du läsa på hur du orienterar och fixar med dina bilder.

För att få en banner så behöver du först ett program likt Photoshop: Det och andra liknande program hittar du här:
Photoshop prova på i 30 dagar.
Picasa ett bildredigeringsprogram som jag inte testa men verkar helt okej att starta med.

Annars så är grundreglen att vara konsekvent i dina inlägg, använd bara kursiv när du ska betona något, feta text om du vill vara extra tydlig och ha mycket mellanrum mellan texten. (det är jag själv dålig på)
När du laddar upp bilder testa olika storlekar och försök få det jämt. Men som sagt kolla in stilmallarna och lär dig grunderna så är det lättare att piffa till bloggen.


Hoppas detta hjälper dig lite!

Det var roligt att besvara frågor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0