Bullbak!

Då var det en ny vecka att sätta tänderna i! I veckan ska jag få bakkurs med svärmor som är en smygbagarinna egentligen, tror jag. Hon ska lära mig göra bröd och vanliga bullar. Det brukar alltid vara kul att hitta på saker med Lillemor. Fick reda på igår att det blir julbak i år också, vi var i Linköping sist och det blir nog samma ställe iår. Detta betyder att jag inte kan använda alla andras formar så nu ska jag leta egna. Men jag vill ha lite roliga figurer, fårse vad jag hittar. Vi brukar vara där upp och julstöka den 1 dec, en rolig tradition. Killarna jagar och kvinnorna bakar... ;)

Nu ska jag ta tag i Ellas matstol som är målad en andra och sista gång. Den blev faktiskt mycket finare vit fast jag var lite osäker om jag skulle våga. Har satt maskeringstejp lite här och där och nu blir det spännande att se om jag täckt tillräckligt! Tror hennes dyna till stolen som jag fyndade på Tradera kommer idag också! Det kommer bli så fint! Och snart kan hon sitta i den alltid när vi äter...Nu sitter hon i vårt knä och det blir lite meckigt ibland. Eftersom att det bara är en som dricker kaffé i familjen och det är inte jag,) och små barn ska inte sitta i varmdrickande knän.

Nu ska vi fixa iordning oss sen så ska vi till Kusinen och hälsa på! Ringde nu och dom satt och åt frukost hela familjen så det var ju roligt att alla var hemma :D Sen ska jag hämta Ellas tapet som kommit och gå en promenad på stan. Funderar faktiskt på att gå en sväng runt fästningen. Har tänkt att sova hos mor ikväll nu när T inte är hemma. Alltid trevligt att bli lite extra omhändertagen, sen tror jag bestämt att mamma har gjort Kallops och det kan jag inte säga nej till!


Ha en bra Måndag! puss

Kommentarer
Postat av: Michaela

Hej hej bloggbuddy!

Nu är jag datorlös =(

Man är läskigt beroende av datorn, märker jag!



Bullar låter ju supersmarrigt, jag har inte kommit mig för att göra det sedan jag flyttade hemifrån än! Skäms på mig!

Ska nog försöka få till några lussebullar i vinter, får ta hjälp av mammsen som gör supergoda! =)



Jag har inte kunnat skicka pippisarna än, men jag ska skriva ner din adress nu så jag kan paketera dom när jag kommer hem sen!



2008-10-13 @ 14:40:32
URL: http://elvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Lina

Stackare, kommer med bli det snart.. skitläskigt!

vann j uen Traderaauktion på klänningen ja den jag visade dig... 11 kr men killen skulle ha 31 kr i frakt.. jag skrev ett mail att det kan ju inte stämma att det skulle bli så dyrt för en tunn klänning i strl 68, så mailade han mig att det var skrymmande.. haha jag bara nä då får du packa det annorlunda (jag var iof rätt trevlig) men sen kom det ett mail där han bar om ursäkt och nu skulle han bara ha 20 kr... inte 22 utan 20 jaja han har fått det... jag låter kanske assnål men du fattar nog ;) haha prutaerskan här. Ina brådska med fåglarna som sagt, trädet är inte funnit ännu som dom ska sitta i!



Lunchdax! Du får lägga ut dina tRaderafynd, roligt att se vad du shoppar!



Kram Lina

2008-10-15 @ 11:37:19
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0