Uppe med Veiron!

I ottan alltså... Man kanske ska klaga att lillfisan har lärt sig sova runt mer och mer... men det betyder att hon är svninpigg kl 07.00.. innan kunde hon äta lite och sen somna om och sova fram till 09.00 tiden iallafall... ibland ska hon upp vid halv 6 när T:s alarm går igång... Då ligger hon i spjälsängen och gurglar! Så då får hon hoppa ner under mitt varma täcke! Ihop med Katten! Så där ligger vi varje morgon och snoosar tills piggheten intagit kroppen! Nu måste man ju också upp och tända en eld i brasan för att hålla skön värme i hela huset! Inte mig emot, men så trist när veden tagit slut och man måste ut och hämta in ny... Förr kunde jag skylla på att jag inte kunde bära tungt... men inte längre tyvärr. Funderar på att ta in massa ved så det finns för flera dagar framåt istället.  Men vad ska jag lägga den?

Idag ska tydligen vårt nya tag på! Vi har ställning runt hela huset som T och min far satte upp i lördags! Nu ligger det bara svart papp på så fan ta om det börjar snöa nu! Men än har inte plåtslagarna kommit... Ska iallafall bli bandtak (silver) istället för orange plasttak som det vart nu! Kommer bli fint! Det som är kvar ute sen är lite foder runt fönster och lite färg som ska på! Sen äntligen kan vi ta tag i det som behövs inomhus... Det har ju fått ligga lite på vänt nu med alla utomhusprojekt!

På onsdag ska T iväg och bygga på trappan till vårt loft! Rätt sjukt att jag inte varit uppe på vårt loft som typ är 20 kvm stort! Det går ju inte ta sig upp dit nu om man inte är jätte spänstig och det har jag inte vart sen gympan i 7:an. Så T säger att det är fint där uppe, jag har ingen aning som sagt!

Här kommer lite husbilder!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0