Kärlek vid första ögonkastet!

Ikväll har jag och Elin vart här: Möbler och gamla ting i Spannarp där fanns massa fina saker och det var stort! Större än vad jag minns det! 7 rum och en övervåning! Och jag hittade såklart dom bästa fynden! Enligt mig! Det är kul att Elin älskar loppisar lika mycket som jag gör! Det är så kul att gå och pilla och plocka bland både skräp och riktigt fint porslin mm. Det roligaste är ju att man lär sig så himla mycket. Man kommer ju aldrig lära sig allt i vilket fall, det är som han som hade affären sa: Det är som en djungel! Och så är det speciellt med alla förfalskningar på tavlor och dylikt...Nåja jag och Elin går på kärlek vid första ögonkastet och det gjorde att fyra saker fick följa med hem idag!

Kvällen avslutades hemma hos Elin med en Baguett fylld med massa gott! Sen smed vi lite planer och sen var det dags att åka hem med en trött liten Ella! Nu har T kommit hem och vi har inte setts på två hela dagar nu! Så nu ska han få prata av sig om sitt bilköp och jag om min dag med plåtslagarna ----> se nästa inlägg :D




En Marimekkoskål lookelike ett ursött halvlitermått i tjockaste glas och lite sne och vind! Känns nästan handblåst på fyllan! Och sen favoriten: Lådan...Varberg och den var min! 40 kr st kostade de!



Min lilla samling... Svart skål från Gekås, Vit skål från T:s mormor och sen den nya familjemedlemmen orange skål från Spannarp ;)



Sen fick en liten bok följa med hem också... Kurre rödsvans...Visst gör sig boken fint ihop med träräven från Village... Som om dom var ment to be! I boken står det skrivet till Kaj från Pappa! 1973. sött! 10 kr kostade den! Men Ella fick den!

Kommentarer
Postat av: Michaela

Den där räven har jag kikat på också, Elvin har fått tavlorna i den serien och jag är lite sugen på att köpa något djur också! Dom är så himla söta! =)



Och lådan var superfin, jag är också ute efter någon gammal låda men här i tråk-stan finns ju inget sånt fint! =/

2008-11-07 @ 19:51:29
URL: http://elvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0