Sovmorgon!

Så himla härligt! Idag fick jag verkligen sova ut... Ella vaknade klockan 06.30 och var hungrig men såhär en lördag så kan ju T gå upp och hämta henne. Kanske inte ge mat men serva lite... Han fick henne att somna om efter lite frukost. Sen gick T upp och grejade och jag fick vakna upp till frukost och en röjd lya... naajs! Ella sov så gott i sängen när jag gick upp och kunde äta massa gott innan en pigg tjej vakna. Vi har försökt några veckor nu att ge Ella nappflaskan... Hon vägrar det är bara tutten som duger... Vet inte riktig hur jag ska lära henne ta den... Kan bero på innehållet med.. men vi har testat både Nestlé och Sempers ersättningsmjölk, nån som har några tips? Är det fel nappflaska vi använder... grejen är att hon tagit nappflaskan innan precis den vi använer nu! (fast med pumpad mammamjölk) Så jag vet inte om det är flaskan eller innehållet som är felet! Testade för en stund sen att ge henne lite banangröt! Och det gick hur bra som helst! Vilken lycka! Gröt var gott!

Jag lagade ju lite smakportioner till henne för ett tag sen och har smått börjat ge henne det, morot är den smaken hon har börjat testa på och den kör hon runt med tungan! Ska testa den ett tag nu och se om hon vill svälja det. Men som sagt banangröten var ju verkligen inga problem!




Nu ska vi strax i väg här, T och min pappa har grejat med taket hela dagen och snart ska vi tvätta den ena bilen och försöka få ut den på annons! Även att jag åkte Chevan igår... Jag skojar inte om det känns som man sitter på övervåningen på en Dubbeldäckare i London någonstanns! Man äger ju vägen. Det roligaste är att den är helt inredd i vinrött, det är som att komma in i en sleten porrklubb... man vet inte om det är snyggt eller fult liksom.
jag får väl fram med pyssellådan och knåpa ihop nått snyggt där inne... med lite filtar och så kan det nog bli fint! Ja menar det är ju lite yta att jobba med... Lina goes pimp my car!

Men nu är det pimp my christmas tree som gäller! För när T tvättar bilen ska jag vitspraya mitt julträd. Hittade en fin julslinga från Rusta igår som var just vit så nu har jag bestämt mig att trädet också får bli det.


Kommentarer
Postat av: lina

Hej!

Det här låter helt sjukt och stider mot allt i vårt hälsomedvetna samhälle, men lägg liiite socker i ersättningen (vanligt strösocker) Bröstmjölk är så söt och det är inte ersättning/välling, min dotter total vägrade det oxå, men det gick super med socker i. Vi behövde bara använda socker i 3 flaskor sedan så åt hon så bra så bra, precis som om de små måste få smak för det. Testa om du vill, jag är av den åsikten att lite socker har ingen dött av! =)

2008-11-08 @ 15:48:55
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0