Och så lite om gårdagen...

Ibland förstår jag inte hur mycket som kan hända på bara några minuter av en dag som bara skulle vara helt händelselös var det tänkt!

Vi vaknar här hemma och är rätt trötta från söndagens promenader och matintag. Så vi tar en lugn frukost och kollar lite på tv, tanken är att vi ska åka in och träffa en kompis och gå lite på stan... Väl påklädda och med vakna, nyammade, nybytta, i bilbarnstolsatta barn! ska vi gå ut till bilen, starta den och köra iväg från tomten! So far so good... FAN då har T som vanligt ställt sin bil bakom min... men då ska jag vara lite smart och ta en genväg genom åkern (som vi brukar göra). Då sätter jag bilen på en kulle och fastnar med hjulen i det blöta gräset och bara slirar... bajskorv. Så sur och med en varm skrikande bebis som undrar varför vi står still så ringer jag och skäller lite på T! Det var ju verkligen hans fel tyckte jag... annars kunde jag ju hållt mig från att köra på terräng med en framhjulsdriven Seat. Iallafall där stod jag och kom igenvart! Avboka alla dagens händelser och ringde till husmusen. Han är ledig måndagar tur i oturen. Vi kämpa på där tills vi gav upp... och ringde nästa person, svärfar! Så han kom med sin fyhjulsdriva 4x4-moster och drog upp mig från sunkmarken.... då hade vi puttat, och grejat med brädor och grus i säkert en timme. 
Det hela slutade med ett sms till T:

Köp din leksaksbil, jag inser nu att den kan vara en bra investering!

Jag har hela tiden sagt nej till detta även fast vi bor som vi bor med möjlighet att bli insöade och dylikt. Nu förstod jag genast vad han menade med att ha en sådan bil. Så nu ska Camaron och volvon säljas och dessa två ska bli en bil. T förstod att det var bra att vara snabb här ifall jag skulle ångra mig. Det som är bra är ju att den kommer ha ett stort flak och vi behöver inte mecka med släpkärran längre. Så hela kvällen igår satt T med ett stort leende och leta bil på Blocket! Han visste naturligtvis precis vilken han skulle ha, och hittade den! Bilen finns i Jönköping och är hans om han vill ha den av alla 47 som har ringt! Så nu hänger det på husmusen om han vill hänga med och hämta den i veckan... jag tror inte han kommer säga nej till det. Kruxet nu är att vi kommer behöva sälja två bilar i rekordfart!






Här har ni the monstertruck!

Och det går att sitta fyra och barnstol funkar bra att ha i baksätet! Kan ni se mig köra runt i den här? Fickparkerar bil nr1!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Man lär sig rätt fort att fickparkera med stora bilar.. Jag har lyckats fickparkera med en stor Van så du ska nog klara av det med monstertrucken med =)



T- jag är glad för din skull =) stora bilar är kul!

2008-11-04 @ 11:24:21
URL: http://jenniesbollplank.blogg.se/
Postat av: zzara

ahha fyyy för o fickparkera den.. jag gör det inte ens med mammas pyttttelilla bil... Stora parkeringar för mig serru!! =)

2008-11-04 @ 12:38:46
URL: http://zzarazz.blogg.se/
Postat av: Pontus

Antar att ni ska sätta in en sån här bild då i bakrutan:

http://midnightcowboy.blogg.se/2008/september/yeeehaaaah.html#comment

2008-11-04 @ 16:59:03
URL: http://midnightcowboy.blogg.se/
Postat av: T

Fan vad jag är nöjd synd att jag fick tjata i typ 1 år och 4 månader kunnde du inte kört fast förra vintern Älskling.



måste man ha en stor örn i bakrutan för att få ha buds and shotguns?

2008-11-04 @ 19:07:14
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/
Postat av: Pontus

Alternativt går det bra med en bild på Bush. Men då tror jag hellre örnen är ett bättre val. ;o)

2008-11-04 @ 20:04:15
URL: http://midnightcowboy.blogg.se/
Postat av: T

jasså bush... nja vet inte tror jag tar och kör på falcon innan för rutan så blir de hälften rätt ;P

2008-11-04 @ 21:47:02
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0