Knep & Knåp!





Häromdagen kom symaskinen fram och lite retrotyger fick sig lite stygn och dragkjedjor.
Blev riktigt nöjd, men nu är dragkjedjorna slut, men som tur är ska jag och Elin på loppisen onsdagkväll och där burkar finnas för 2 kr styck! Har jag tur hittar jag lite fina tyger också! Är lite sugen på att göra ett nytt lapptäcke också till spjälsängen. Gärna i rosa, oranga och bruna färger.

Tänk om Ingegerd såg mig när jag sydde i dragkjedjorna, mitt MVG hade rykt direkt! Kommer inte ihåg hur man gjorde riktigt... Det var ju nått om att byta fot? Jag kör på känn och använder den vanliga foten!

Resultatet får ni se efter jul!

Kommentarer
Postat av: elinL

haha ja tänk. jag hade med Ingegerd i syslöjd. hon var inte världens gladaste, snällaste tant :)

Det ska bli kul att ses på ons. Jag ringer dig i morgon. you need a update! puss

2008-11-28 @ 19:29:30
Postat av: Annelie

Vad duktig du är! Du som är så pysslig kanske har svar på min fråga. Jag hade tänkt ge mina julstjärnor nytt liv. De är i plast och är som två platta sjärnor som man sätter som distaner mellan då man hänger upp dom. Dom är från böjan vita men har gulnat en del. Kan man måla på plast eller kanske spraya? Tror du resultat blir bra isof?

Ha det gott!

2008-11-28 @ 19:35:55
URL: http://annielie.webblogg.se/
Postat av: zzara

haha ingegerd idiotförklarade mig så om hon hade sett mig sytt idag hade hon inte blivit förvånad.. asg jag skulle sy ett pennfack, men lyckades sy fodret ihop med det andra och det blev inget pennfack.. asg jag var en IDIOT!! enligt henne...

du är duktig iaf

2008-11-29 @ 11:35:34
URL: http://zzarazz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0